آمار واکسیناسیون کرونا در ایران به تفکیک انواع واکسن‌ها

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران به تفکیک انواع واکسن‌ها

سخنگوی سازمان غذا و دارو، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران، را به تفکیک واکسن مورد استفاده تا 21 مرداد 1400، اعلام کرد. در همین رابطه، ريیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان، از استقبال بیش از 300 قطعه‌ساز از واکسیناسیون کارگران خط تولید خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، آمار واکسیناسیون کرونا را به تفکیک واکسن مورد استفاده در کشور تا 21 مرداد 1400 اعلام کرد.

بنابر اعلام او، واکسیناسیون کرونا به تفکیک واکسن مورد استفاده تا امروز 21 مرداد 1400 به شرح زیر است:

سینوفارم نوبت اول: 9569740

سینوفارم نوبت دوم: 2346065

آسترازنکا نوبت اول: 2856221

آسترازنکا نوبت دوم: 715743

برکت نوبت اول: 1303541

برکت نوبت دوم: 56449

اسپوتنیک نوبت اول: 440382

اسپوتنیک نوبت دوم: 358704

بهارات نوبت اول: 59236

بهارات نوبت دوم: 54181

استقبال 300 قطعه‌ساز از واکسیناسیون کارگران

در همین رابطه، محمدرضا نجفی‌منش، ريیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان استقبال قطعه‌سازان کشور را از طرح واکسیناسیون کارگران و کارکنان صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور، چشمگیر توصیف کرد.

وی گفت: در سه روز نخست اعلام این طرح به قطعه‌سازان، بیش از 300 واحد تولیدی فعال در زنجیره تامین صنعت خودرو در آن مشارکت کرده‌اند که واکسیناسیون آنها از هفته آینده آغاز می‌شود.

این فعال صنفی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای تهیه اطلاعات مورد نیاز اجرای طرح توسط انجمن‌های قطعه‌سازی در حال انجام است، افزود: پس از تجمیع آمار واحدهای قطعه‌سازی، اطلاعات مورد نیاز برای گروه خودروسازی سایپا به عنوان نماینده وزارت بهداشت در صنعت خودرو و قطعه‌سازی ارسال شده و با تخصیص سهمیه موردنظر، واکسیناسیون از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: سایر واحدهای قطعه‌سازی کشور نیز بر مشارکت در این طرح و واکسیناسیون کارکنان و کارگران خطوط تولید خود اصرار و تاکید دارند، از این رو از گروه خودروسازی سایپا و وزارت بهداشت خواسته‌ایم تا امکان ارسال اطلاعات سایر قطعه‌سازان و تخصیص سهمیه برای آنان را نیز فراهم آوردند.

نجفی‌منش گفت: هزینه‌ای که برای اجرای این طرح صورت می‌گیرد در مقایسه با نتایج ارزشمند آن در سلامتی جسمی و روحی صنعتگران خودرو و قطعه‌سازی کشور بسیار ناچیز است، زیرا شرایط همه‌گیری این بیماری منحوس و توان و ظرفیت شبکه بهداشت و درمان کشور به گونه‌ای است که بیماری هر یک از کارگران خطوط تولید می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

منبع: انتخاب و تسنیم

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد