شاخص کل نزدیک منطقه حمایتی/ حال شاخص هم وزن خوب نیست!

شاخص کل نزدیک منطقه حمایتی/ حال شاخص هم وزن خوب نیست!

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: محدوده یک میلیون و 350 هزار واحد تا یک میلیون و 380 هزار واحد به عنوان منطقه حمایتی شاخص کل مطرح می‌شود.

علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: شاخص کل بورس تهران در اولین روز هفته، با عدد یک میلیون و 489 هزار واحد شروع به کار کرد و پس از 5 روز کاری و ریزش زیاد، به عدد یک میلیون و 397 هزار واحد رسید، که بیش از 6 درصد کاهش از خود نشان داد. دلایل این ریزش کمتر تکنیکالی بود و بیشتر مربوط به تغییرات مدیریتی در شورای عالی بورس و مدیران ارشد سازمان بورس مربوط می‌شد. اما برای هفته آینده همچنان محدوده سبز رنگ مشخص شده (محدوده یک میلیون 350 هزار واحد تا یک میلیون و 380 هزار واحد) به عنوان منطقه حمایتی شاخص کل مطرح می شود که انتظار داریم از این محدوده بورس سبز رنگ شود. رسیدن نمودار RSI شاخص کل به محدوده حمایتی و همچنین رسیدن نمودار شاخص کل به حمایت ابرکومو، می تواند این فرضیه را قوت ببخشد.

وی در رابطه با  شاخص کل هم وزن اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت شاخص هم وزن ریزش بیش از 8 درصدی را داشت. این شاخص در روز شنبه با عدد 427 هزار و 500 واحد کار خود را آغاز کرد و در پایان هفته به عدد 392 هزار و 700 واحد رسید. وضعیت این شاخص از نظر تکنیکالی خوب نیست، چون حمایت مهم 416 هزار و همچنین حمایت ابرکومو را از دست داده و اندیکاتور RSI نیز به محدوده زیر 30 سقوط کرده است. حمایت مهم برای این شاخص محدوده 370 هزار تا 380 هزار (محدوده قرمز رنگ) می تواند باشد که با رسیدن به این محدوده انتظار رشد از این شاخص را خواهیم داشت.

 

بیشتر بخوانید

  •  ارزش سهام عدالت در هفته سوم مهر ماه؛ افت ارزش سبد یک میلیون تومانی

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در هفته معاملاتی که گذشت بیشترین حجم معاملات مربوط به دو گروه خودرو و ساخت قطعات و گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری بود. همچنین بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه محصولات شیمیایی و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله بود. حال با توجه به تغییرات مدیریتی در شورای عالی بورس تهران و همچنین مدیران ارشد سازمان بورس، انتظار داریم در هفته پیش رو رنگ قرمز بورس تهران کاهش و رنگ سبز را بیشتر شاهد باشیم.

 ملک لی در خصوص روش‌های به کار رفته در این تحلیل تکنیکال گفت: لازم به ذکر است که در این تحلیل از روش‌های "پرایس اکشن"، "سیستم معاملاتی ایچیموکو" و "سطوح فیبوناچی" برای تعیین سطوح مقاومت، حمایت و همچنین "اندیکاتور RSI" جهت تایید این سطوح استفاده شده است.

او بیان کرد: روش پرایس اکشن، به تازگی مورد توجه تحلیلگران تکنیکال قرار گرفته که به خوبی می تواند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهد. سیستم معاملاتی ایچیموکو نیز یکی از سیستم‌های معتبر معاملاتی در جهان است که تحلیلگران حرفه‌ای برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت، قدرت روند و نقاط ورود و خروج از آن استفاده می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان عنوان کرد: سطوح فیبوناچی نیز برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت و مناطق PRZ (مناطق بازگشت قیمت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتور RSI نیز به خوبی سطوح پیش خرید و پیش فروش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد