آغاز ثبت‌‌نام طرح جهش تولید مسکن از امروز

آغاز ثبت‌‌نام طرح جهش تولید مسکن از امروز

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله نخست ثبت‌نام طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان یک ماه فرصت دارند تا در سامانه جدید به آدرس www.saman.mrud.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی افزود: ثبت‌نام در شهر‌هایی انجام می‌شود که تامین زمین شده است.

تعهد دولت ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی است که در 800 شهر، زمین مورد نظر آن تامین شده است.

میزان آورده اولیه در طرح مسکن ملی 40 میلیون تومان و میزان وام دریافتی متقاضیان 150 میلیون تومان بود؛ اما پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در این طرح این است که عدد تسهیلات و کارمزد آن متفاوت باشد و بر اساس گروه درآمدی و توان خانوار‌ها تنظیم شده است.
 
قرار است پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درباره میزان آورده متقاضی و تسهیلات اعطایی 400 میلیون تومانی در شهر‌ها امروز در شورای عالی پول بررسی شود.

در نخستین مرحله از ثبت‌نام مسکن 4 میلیون واحدی، تمام 31 استان و شهر‌هایی که زمین در آنها تامین شده است، امکان ثبت‌نام وجود دارد.

نخستین جلسه شورای عالی مسکن در 14 مهر، با حضور و ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ريیسی برگزار شد.
 
وزیر راه و شهرسازی بعد از این جلسه گفت: قانون جهش تولید مسکن که از ريیس جمهور به تازگی ابلاغ شد در تامین نیاز مسکن کشور بسیار موثر و تشکیل شورای عالی مسکن به ریاست ريیس دولت، مشکلات و موانع موجود در راه اجرای تولید انبوه مسکن را برطرف می‌کند و به زودی وارد اجرای فاز نخست ساخت و ساز‌ها خواهیم شد.

پیش از این معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود: اطلاعات هویتی سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل وی که دارای شروط چهارگانه اعلام شده هستند به همراه شهر مورد تقاضا، باید توسط متقاضیان در سامانه وارد شود. بعد از پالایش اولیه و بعد از آنکه متقاضیان، واجد شرایط شناخته شدند از پذیرفته شدگان برای مراجعه حضوری به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و یا سایر دستگاه‌های کارگزار و مجری از جمله بنیاد مسکن، دعوت می‌شود تا سابقه 5 سال سکونت در شهر موردتقاضا پالایش شود. بعد از کنترل سابقه 5 سال سکونت پذیرفته شدگان و واجدان شرایط در استان‌ها، در نهایت نایید نهایی به متقاضی داده می‌شود.

متقاضیانی که صحت مدارک آن‌ها تایید شده است به نظام بانکی برای تشکیل حساب سپرده مسدودی به نام خود معرفی و متعاقبا به پروژه‌های شروع شده و یا در حال احداث معرفی می‌شوند.

به محض تامین اراضی در شهر‌هایی که زمین برای آن‌ها در این مرحله تامین نشده است، ثبت نام دوره دیگر آغاز می‌شود. همچنین متقاضیانی که شهر موردتقاضای آن‌ها در این دوره از ثبت نام در لیست شهر‌ها نیست باید منتظر باشند تا اراضی در شهر مورد تقاضای آن‌ها تامین شود.

بر اساس قیمت تمام شده و دشواری انجام کار از نظر تراکم و ارتفاع در شهر‌های مختلف یک جدول متغیر از نظر میزان تسهیلات پیشنهاد به همراه کارمزد تسهیلات، پیشنهاد شده است. چنانچه پیشنهاد‌های ارایه شده با موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تایید و مصوب شود، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند نگرانی نداشته باشند، زیرا تمامی مزایای موجود در طرح قانون جهش تولید مسکن نیز مشمول آن‌ها خواهد شد و تفاوت ماهیتی از نظر مزایا برای متقاضیان وجود ندارد و طبق زمانبندی در صورت مشارکت، پروژه‌ها، تحویل متقاضیان می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد