منبع دومی که جهان با کمبود آن روبرو خواهد شد

منبع دومی که جهان با کمبود آن روبرو خواهد شد

اشتهای جهانی برای شن و ماسه - یکی از مهمترین منابع اما از طرف دیگر هم کم ارزش ترین مواد اولیه در جهان، بعید است در آینده نزدیک فروکش کند، اما مشکل این است که کمبود آن در جهان وجود دارد.

برترین‌ها: اشتهای جهانی برای شن و ماسه - یکی از مهمترین منابع اما از طرف دیگر هم کم ارزش ترین مواد اولیه در جهان، بعید است در آینده نزدیک فروکش کند، اما مشکل این است که کمبود آن در جهان وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اس ان بی سی نیوز، متخصصان اقلیم شناسی گفتند که کمبود شن و ماسه می تواند بزرگترین چالش قرن 21 باشد.

پاسکال پدوزی، متخصص اقلیم در برنامه محیط زیست سازمان ملل، توضیح داد که نیاز نیست که جوامع بخاطر این کمبود وحشت کنند بلکه باید درک شن و ماسه تغییر کند. وی افزود: "ما هرگز فکر نمی کردیم که شن و ماسه تمام شود، اما این روند بلاخره از جایی آغاز می شود."

وی همچنین تاکید کرد که مردم فکر می کنند شن و ماسه همه جا است. با این حال اکنون ما باید به آنچه ممکن است در دهه های آینده اتفاق بیفتد توجه کنیم، در غیر این صورت کمبودهایی در تامین این منبع ایجاد خواهد شد.

متخصص اقلیم شناسی یادآوری کرد که در دو دهه گذشته در نتیجه شهرنشینی سریع میزان استفاده جهانی از این منبع سه برابر شده است. با این حال، با وجود فراوانی ظاهری این ماده، همه شن و ماسه ها برای ساخت مناسب نیستند. به عنوان مثال، دانه های شن کویر بسیار صاف و گرد هستند. در عین حال شن و ماسه از کف دریا، ساحل یا معادن و رودخانه ها زاویه دارتر هستند که به آنها اجازه می دهد تا به خوبی به یکدیگر بچسبند.

کمبود شن و ماسه مشکلی است که بلاخره بشر با کمبود آن دست و پنجه نرم خواهد کرد و لازم است که اکنون فکری برای حل این مشکل ایجاد شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد