مردم منتظر آزادسازی واردات خودرو باشند؟

مردم منتظر آزادسازی واردات خودرو باشند؟

بازار خودرو همچنان راکد است. این نشان می‌دهد که بازار منتظر نظر نهایی دولت درباره آزادسازی واردات خودرو است. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: با واردات خودروهای خارجی مانند لوازم خانگی برخورد نمی‌شود و مردم منتظر آزادسازی واردات خودرو باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، خرید و فروش در بازار خودرو به حداقل رسیده است. این نشان می‌دهد فعالان بازار همچنان به آزادسازی واردات خودرو خوشبین هستند.

گویا قیمت خودروهای ایرانی و خارجی ثابت باقی مانده است. امروز علی رغم افزایش قیمت دلار اما خودرو گران نشد. دبیر انجمن واردکنندگان معتقد است خودروهای ایرانی و خارجی در بازار گران نشدند و علت ثبات قیمت‌ها این است که بازار منتظر تصمیم دولت است.

مهدی دادفر به تجارت‌نیوز گفت: خرید و فروش به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است. اکنون کسانی که خریدار واقعی خودرو هستند به دلیل بحث آزادسازی واردات خودرو با چانه‌زنی تلاش می‌کنند خودرو را با قیمت کمتری بخرند.

او توضیح داد: نمایندگان مجلس اعلام کردند واردات خودرو ارتباط به لوازم خانگی ندارد و ممنوعیت واردات نباید به دیگر بازارها تسری پیدا کند. دادفر بیان کرد: اکثر بازارها با افزایش قیمت دلار رشد قیمت را تجربه کردند اما تنها بازار خودرو است که راکد مانده.

قیمت انواع خودرو چقدر است؟

قیمت خودروهای ایرانی و خارجی چقدر شد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد در بازار روز شنبه (24 مهر 1400) قیمت خودرو در بازار افزایش قیمت نداشت و در کنار کاهش قیمت تعدادی از خودروهای پژو و دنا تعداد زیادی از خودروها ثبات قیمت داشتند و افزایش و کاهشی را ثبت نکردند.

قیمت پراید 11 همچنان با قیمت 154 میلیون تومان ثبت شده است. پژو 206 تیپ دو به 245 میلیون تومان کاهش یافت. 206 تیپ پنج نغییر قیمت نداشت و در نرخ 296 میلیون تومان ثابت ماند.

پژو 207 دنده‌ای پانوراما مدل 1400 به قیمت 334 میلیون تومان و پژو پارس اتوماتیک مدل 99 به قیمت 383 میلیون تومان کاهش یافت.

همچنین قیمت خودروهای خارجی هم بدون تغییر بودند. به عنوان مثال سانتافه 2018 با قیمت دو میلیارد و 800 میلیون تومان و 2017 این خودرو با قیمت دو میلیارد و 350 میلیون تومان فروخته شده است. اپتیما هم با قیمت یک میلیارد و 800 میلیون تومان داد و ستد شد.

فروشندگان زیاد شدند

امروز هم هادی طحان، سخنگوی شورای نگهبان درباره وضعیت بازار خودرو صحبت کرد اما صحبت‌های او هم نشان می‌دهد چنانچه طرح واردات خودرو هزینه‌ای برای دولت نداشته باشد، واردات خودرو آزاد می‌شود.

حالا بازار خودرو آن قدر راکد و بدون مشتری است که فروشندگان خودروهای خود را کمتر از ارزش واقعی می‌فروشند.

حمیدرضا حیدری، ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد با تايید این خبر به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر کسانی که نیاز به پول دارند خودرو خود را ارزان‌تر از نرخ واقعی می‌فروشند.

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت خودرو آخر مهر 1400 بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد