وزیر نیرو: جبران عقب ماندگی‌ها یک ضرورت است

وزیر نیرو: جبران عقب ماندگی‌ها یک ضرورت است

وزیر نیرو گفت: توسعه صنعت برق، نخستین برنامه ما در وزارت نیرو است که مجبوریم عقب ماندگی چند سال گذشته را به سرعت جبران کنیم و این یک انتخاب نیست بلکه ضرورت است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
علی اکبر محرابیان در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه افزود: در صنعت برق باید منابع کشور و بخش خصوصی را در نظر بگیریم تا شاهد رشد این صنعت باشیم.

وی گفت: ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تکمیل نیروگاه‌های در حال ساخت و همچنین توجه به انرژی تجدید پذیر به عنوان محور صنعت برق کشور خواهد بود.

وزیر نیرو دومین برنامه اصلی خود در صنعت برق را بهینه سازی مصرف اعلام کرد و افزود: بهینه سازی مصرف حداکثری در بخش تولید و مصرف معقول مدنظر است.

محرابیان گفت: امروز در بخش خانگی شاهد افزایش شدت انرژی هستیم که این امر فقط با پند و اندرز اصلاح نمی‌شود بلکه اگر مشترکان را تشویق به کاهش مصرف کنیم و آن را به عنوان فرهنگ ترویج دهیم، کارسازتر است.

وی افزود: در حوزه بهینه سازی مصرف در صنعت و خانگی، باید منفعت نصیب مشترکان صرفه جو شود.

وزیر نیرو در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی صنعت برق نیز گفت: این صنعت در بسیاری از کشورها، در حال ساخت نیروگاه و تجهیزات صنعت برق است که باید این موضوع بیش از این مورد توجه قرار گیرد و ما به عنوان حامیان صنعت برق به آن توجه می‌کنیم.

وی افزود: رابطه بین صنعت برق و بخش خصوصی به خصوص سندیکای برق به عنوان اتاق فکر باید تنگاتنگ شود تا شاهد رشد این صنعت باشیم.

محرابیان به ظرفیت نیروگاهی کشور در ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: با شروع انقلاب اسلامی ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور 7 هزار مگاوات بود که امروز به 83 هزار مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به این که رشد مصرف و تقاضا برای مصرف برق بیش‌تر از ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور است افزود: در تابستان گذشته به دلیل رشد کم صنعت برق حدود 15 هزار مگاوات کمبود برق داشتیم که به صورت محدودیت در تولید و خاموشی اعمال شد.

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به خاموشی‌های اعمال شده، تابستان تلخی در صنعت برق پشت سر گذاشته شد، چون اعمال محدودیت برق یعنی کاهش رشد تولید که این موضوع بسیار تلخ است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد