تصویب FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

تصویب FATF چه تاثیری بر بورس دارد؟

کارشناسان معتقدند تصویب FATF موجب بهبود مبادلات ارزی و روند صادرات و واردات می‌شود. این مساله بر عملکرد شرکت‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد. نتیجه بهتر شدن عملکرد شرکت‌ها، بهبود شرایط آن‌ها و تزریق نقدینگی به بازار سهام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، تصمیم‌گیری درباره FATF این روزها بسیار اهمیت دارد، زیرا روند بسیاری از بازارها از جمله بازار سهام را مشخص می‌کند. همچنین آینده این بازارها و راهی که درپیش دارند به تصمیم‌گیری درباره FATF وابسته است.

محمودرضا الهی‌فرد، مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس درباره تاثیر FATF بر بورس گفت: اگر FATF تصویب شود، روند بازار متعادل‌تر می‌شود و معاملات در شرایط بهتری پیش می‌رود.

او ادامه داد: تصویب FATF چه در بورس و چه خارج از بورس به نفع همه است. صادرات و واردات شکل بهتر و راحت‌تری به خود می‌گیرد و بازارها رفته رفته به سمت متعادل شدن می‌روند. صادرات و واردات صنعت‌هایی همچون فولاد نیز بهتر می‌شود.

الهی‌فرد به هزینه بالای صادرات در شرایط موجود اشاره کرد و تصریح کرد: باتوجه به اهمیت صادرات و مشکلاتی که در این راه است تصمیم‌گیری درباره FATF بسیار اهمیت دارد، زیرا مسیر صادرات و واردات تولیدکنندگان، خصوصا صادارت مشخص می‌شود. با تصویب FATF راه‌ها برای مبادلات ارزی و صادرات گسترش می‌یابد و در نتیجه تولیدکنندگان با برنامه‌ریزی بهتری فرآdند تولید خود را پیش می‌گیرند.

مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس درباره تاثیرات مبادلات ارزی در بورس توضیح داد: با تصویب FATF مبادلات ارزی گسترده‌تر می‌شود و نتیجه این مساله بهتر شدن شرایط صادرات را به دنبال دارد. بنابراین نمادهای دلاری بورس روند بهتری در فعالیت پیدا می‌کنند و در معاملات آن‌ها در بازار سهام تاثیر می‌گذارد.

این کارشناس در رابطه با فعالیت نمادها و شرکت‌ها در بورس گفت: اگر FATF تصویب شود، فعالیت بسیاری از شرکت‌ها شکل بهتری به خود می‌گیرد و همین موضوع در کنار بهتر شدن معاملاتشان در بورس، تزریق نقدینگی را به همراه دارد. با توجه به شرایط موجود، نقدینگی مهم‌ترین نیاز بازار است، بنابراین انتظار می‌رود با تزریق نقدینگی به بازار شرایط بازار به سمت تعادل حرکت کند.

مطالعه بیشتر: اولین واکنش بازارها به تعویق FATFچه بود؟

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد