قیمت دلار تا پیش از امروز 7 اسفند / آخرین اخبار مهم برای بازار ارز

قیمت دلار تا پیش از امروز 7 اسفند / آخرین اخبار مهم برای بازار ارز

درحالی که پس از انتشار اخبار مربوط به مذاکرات ایران برای آزادسازی منابع بلوکه شده در کره جنوبی انتظار می‌رفت قیمت دلار ارزان شود، در آخرین روز کاری هفته قیمت دلار تا 25400 تومان گران شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، درحالی که پس از انتشار اخبار مربوط به مذاکرات ایران برای آزادسازی منابع بلوکه شده در کره جنوبی انتظار می‌رفت قیمت دلار ارزان شود، در آخرین روز کاری هفته قیمت دلار تا 25400 تومان گران شد. اما کدام اخبار ممکن است حاوی سیگنال‌های جدید برای آینده بازار ارز باشند؟

ـ بهای ارز در سامانه نیما روز ششم اسفند ماه رقم 24 هزار و 66 تومان برای فروش دلار بود.

ـ دیروز چهارشنبه ششم اسفند نرخ ارز در صرافی‌ ملی برای چهارم مرتبه اعلام شد و در آخرین نرخ بهای دلار 204 تومان دیگر کاهش یافت و به رقم 24 هزار و 812 تومان رسید.

ـ دبیرکل کانون صرافان ایرانیان گفت: با رونمایی از تابلو قیمت، صرافان مجاز از این پس بدون نگرانی از برخورد قضایی می‌توانند قیمت‌ انواع ارز را اعلام کنند، همچنین در صورت تایید و همکاری بانک مرکزی، در آینده امکان خرید و فروش آنلاین ارز هم در اپلیکیشن کانون صرافان فراهم می‌شود.

ـ ريیس بانک مرکزی با بیان اینکه وضعیت ارز هم خوب خواهد شد، گفت: در مرحله اول یک میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران به صورت نقدی به حساب بانک‌های ایرانی واریز می‌شود.

ـ مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی تابستان را 0٫2 درصد اعلام کرده اما گزارش پژوهشکده‌ آمار از برآورد این شاخص در پاییز امسال نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی در فصل گذشته بهبود پیدا کرده است.

ـ دیروز طلای 18 عیار نسبت به روز سه‌شنبه با هشت هزار تومان افزایش به یک میلیون و 105 هزار تومان رسید. نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید در روزهای پایان سال تقاضا برای خرید طلا کمی رونق گرفته و همین مساله به همراه نوسان قیمت دلار باعث روند افزایشی قیمت طلا شده است.

مطالعه بیشتر: قیمت دلار امروز 6 اسفند 99 چقدر شد؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد