حداقل دستمزد کارگری 3 درصد بالاتر از میانگین تورم است / اختصاص حدود 15 درصد از ارزش بورس کشور به شستا

حداقل دستمزد کارگری 3 درصد بالاتر از میانگین تورم است / اختصاص حدود 15 درصد از ارزش بورس کشور به شستا

وزیر کار گفت: در این دولت تلاش شد حداقل دستمزد کارگری، متناسب با تورم تعیین شود، طی این سال‌ها، تعیین حقوق دستمزد کارگری، 3.1 درصد از میانگین تورم بیشتر بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد شریعتمداری در نشستی با مدیران کل و روسای ادارات شهرستان‌های سراسر کشور که با حضور 420 نفر به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: این نشست باید موتور محرکه ادامه حرکت دولت تدبیر و امید باشد.

وی هدف از برگزاری این جلسه را افزایش روحیه کار و تلاش در بین همکاران استان‌ها دانست و افزود: تا آخرین روز کاری دولت به هیچ عنوان نباید دچار کندی در انجام وظایف و ماموریت‌ها شد و باید با سرعت و تلاش بیشتر در ارايه خدمات به مردم تلاش کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شعار این وزارتخانه را شفافیت در ارايه خدمات به مردم عنوان کرد و افزود: موتور حرکت این وزارتخانه باید برای خدمت به مردم همیشه روشن نگه داشته شود.

شریعتمداری به موفقیت‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در موضوع شفاف‌سازی فعالیت‌ها اشاره کرد و افزود: اگر از شفافیت به عنوان یک اصل از حکمرانی مطلوب صحبت می‌کنیم منظور کار فانتزی و عکس گرفتن نیست بلکه باید در عمل آن را محقق کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عمومی‌سازی اطلاعات باید در همه سامانه‌ها انجام شود، افزود: هم سامانه‌هایی که در حوزه فعالیت‌های دولت الکترونیک به ویژه در شرایط کرونا راه‌اندازی شده‌اند و هم سامانه‌هایی که برای ارايه اطلاعات به مردم و مدیران طراحی شده‌اند دارای ارزش برابر در حوزه ایجاد شفافیت هستند.

شریعتمداری، سامانه‌های جامع و هوشمند تعاون، روابط کار، کارا، ناظر و... را از جمله مهم‌ترین سامانه‌ها در این وزارتخانه عنوان کرد.

اختصاص حدود 15 درصد از ارزش بورس کشور به شستا

شریعتمداری توجه به قومیت‌ها در این وزارتخانه را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: جلوگیری از تبعیض قومیتی یکی از اصول مهم و مورد توجه ماست و هیچ نگاه قومیتی در اداره امور این وزارتخانه وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به زیرساخت‌های فسادزا در این وزاتخانه توجه شده است، اظهار داشت: توجه به شفافیت یکی از زیرساخت‌های فسادزدا محسوب می‌شود.

شریعتمداری در خصوص اقدامات شفاف‌سازی در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: پیش از این به شستا به عنوان یک تاریکخانه نگاه می‌کردند ولی با اقداماتی چون به‌کارگیری 40 مجموعه اطلاع‌رسان، تولیدکارنامه الکترونیکی ارزیابی، به‌روزرسانی صورت حساب‌های مالی شرکت‌ها، برگزاری به موقع مجامع و گرفتن گزارش بازرسی و حسابرسی از مجموعه این شرکت‌ها و مهم‌تر از همه ورود به بازار سرمایه این ذهنیت تغییر کرد.

وی بورسی کردن شستا را اقدامی فوق‌العاده دانست و افزود: در حال حاضر شستا حدود 15 درصد از ارزش بورس کشور را به خود اختصاص داده است.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه در همه زیر مجموعه‌های وزارتخانه باید حتی از یک خطا هم جلوگیری شود، افزود: باید با یک نظارت جامع با کوچک‌ترین فساد برخورد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، و اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از 14 سال را از جمله اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

حداقل دستمزد کارگری، متناسب با تورم تعیین شد

شریعتمداری عنوان کرد: در این دولت تلاش شد حداقل دستمزد کارگری، متناسب با تورم تعیین شود، طی این سال‌ها، تعیین حقوق دستمزد کارگری، 3.1 درصد از میانگین تورم بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه در دو سال تصدی مسيولیت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شاهد افزایش نزدیک به 70 درصدی دستمزد کارگران بودیم، افزود: این اقدامات به رضایت عمومی در جامعه منجر شده است هرچند با توجه به بالا بودن نرخ تورم و با توجه به شرایط تحریم، این افزایش زیاد دیده نشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش حق مسکن کارگری طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: رقم حق مسکن کارگری طی این دو سال از 40 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یافته است.

شریعتمداری با بیان اینکه طی این دو سال پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان 12 تامین اجتماعی برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: با تدابیر انجام گرفته، افزایش کمک هزینه‌های رفاهی و فراهم کردن امکانات خرید بانرخ سود مناسب برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری، از جمله اقداماتی بودکه برای افزایش قدرت خرید این قشر انجام شد.

مطالعه بیشتر: حداقل دستمزد کارگران چقدر افزایش می‌یابد؟

 

منبع: مهر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد