کاهش قیمت طلا به دنبال واکنش بانک مرکزی آمریکا

کاهش قیمت طلا به دنبال واکنش بانک مرکزی آمریکا

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 1777 دلار و 13 سنت رسید.

به گزارش بورس نیوز، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد کاهش، به 1778 دلار رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.4 درصد افزایش، در 1784 دلار و 30 سنت بسته شده بود.


  • بیشتر بخوانید:  طلا با رشد 0.5درصدی همراه شد

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی در برابر کنگره اعلام کرده بود بانک مرکزی باید آماده واکنش به احتمال عدم فروکش فشار‌های تورمی در نیمه اول سال 2022 شود.

وی همچنین اظهار کرد: بانک مرکزی در نشست دسامبر سرعت بخشیدن به پایان برنامه خرید اوراق قرضه چند ماه زودتر از موعد مقرر با توجه به قوت گرفتن اقتصاد و انتظارات برای استمرار فشار‌های تورمی را بررسی خواهد کرد.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI گفت: این تغییر لحن پاول به نظر می‌رسد عوامل فصلی مساعد برای افزایش قیمت طلا در دسامبر و تاثیر مثبت شیوع امیکرون بر این این فلز ارزشمند را تحت الشعاع قرار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش ماهانه اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند.

این گزارش یکی از معیار‌های کلیدی بانک مرکزی آمریکا در تصمیمات سیاست پولی است. گزارش اشتغال ملی ADP در روز چهارشنبه نشان داد مشاغل بخش خصوصی 534 هزار مورد در نوامبر افزایش داشته است.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز چهارشنبه 0.2 درصد نسبت به روز قبل کاهش یافت و به 990.82 تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 22 دلار و 38 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، 941 دلار و 19 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، در 1761 دلار و 33 سنت ایستاد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد