کاهش قیمت نفت در پی کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی چین

کاهش قیمت نفت در پی کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی چین

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز، دوشنبه، پس از اینکه چین پیش‌بینی رشد اقتصادی در سال جاری را 5 درصد اعلام کرد، کاهش یافت. این عدد کم‌تر از حد مورد انتظار بوده است. حداقل انتظارات برای رشد اقتصاد در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، 5.5 درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از رویترز، در آغاز معاملات امروز، قیمت آتی نفت برنت با 50 سنت معادل 0.6 درصد کاهش، 85 دلار و 33 سنت در هر بشکه معامله شد. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز 46 سنت معادل 0.6 درصد کاهش یافت و به 79 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید.

چشم انداز رشد چین که از نزدیک تحت نظر بود، نسبت به هدف سال گذشته 5.5 درصد کاهش یافت و در پایین‌ترین حد انتظارات قرار گرفت. این در حالی است که منابع آگاه پیشتر به رویترز گفته بودند، انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین در محدوده 6 درصد تعیین شود.

نخست‌وزیر لی کچیانگ روز یکشنبه گفت که پایه رشد پایدار در چین باید تثبیت شود، تقاضای ناکافی همچنان یک مشکل آشکار است و انتظارات سرمایه‌گذاران خصوصی و کسب‌وکارها بی‌ثبات است.

این در حالی است که قیمت نفت همچنان تحت تاثیر افزایش نرخ بهره در سراسر جهان قرار دارد؛ زیرا بانک‌های مرکزی جهانی سیاست های خود را به دلیل ترس از افزایش تورم، تشدید کرده‌اند.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سنا از از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، 6 مارس، در لحظه تنظیم این گزارش در ساعت 10:01 به وقت تهران، با کاهش 0.73 درصدی در هر بشکه 85 دلار و 21 سنت در هر بشکه معامله شد.

همچنین تا لحظه تنظیم گزارش، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) کاهش 0.72 درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، 79 دلار و 11 سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش 0.30 درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و 860 دلار و 10 سنت معامله شد.

همچنین نقره با افزایش 0.32 درصدی، 21 هزار و 305 دلار معامله شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد