دست "بورس" زیر سنگ بانک‌مرکزی ...

دست "بورس" زیر سنگ بانک‌مرکزی ...

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار با کمبود نقدینگی مواجه است و تغییر ریزساخت بازار تغییر جدی در وضعیت بازار ایجاد نمی‌کند.


همایون دارابی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: واقعیت این است که بازار با کمبود نقدینگی مواجه بوده و تغییر ریزساخت‌ها باعث تغییر جدی در وضعیت حاکم بر "بورس" نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: زمانی که "نقدینگی" پولی در بورس وجود ندارد، با جابه‌جا کردن دامنه‌نوسان فقط می‌توانید سرعت بازار را کم و زیاد کنید.

وی گفت: برداشت‌ها اینگونه است که در حال حاضر فضای هیجانی که در اواخر بهمن‌ و اسفند‌ماه وجود داشته کاهش یافته و به همین دلیل، باید به دنبال افزایش سرعت معاملات باشیم و گره‌ها را بیشتر کنیم تا نماد‌ها بتوانند تک یا گروهی به تعادل نسبی برسند.

دارابی بیان کرد: البته ضامن اجرای این موضوع افزایش و تقویت نقدینگی است اما؛ متاسفانه همچنان شاهد خروج نقدینگی حقیقی از بازار هستیم.

کارشناس بازار سرمایه درباره مصوبه تزریق 24 هزار میلیارد تومانی به بازار خاطرنشان کرد: هنوز این نقدینگی وارد بازار نشده و نیاز به زمان دارد تا اوراق‌ها منتشر، عرضه و خریداری شود.

وی تصریح کرد: بدون مساعدت بانک مرکزی و تزریق نقدینگی از بانک‌ها ما هیچگونه منابع فوری در بازار نداریم و هر اقدامی نیازمند زمان است، به نظر می‌رسد یک زمان دو هفته‌ای برای تزریق این رقم به بازار نیاز است.

دارابی با بیان اینکه 24 هزار میلیارد تومان رقم خوبی بوده اما؛ همزمان با آن باید امیدواری و انگیزه نیز به بازار تقویت شود، گفت: امیدواریم تزریق این منابع که جزو تعهدات فعالان بازار است و به دلیل اینکه در این بازار حضور دارند آن را انجام خواهند داد.


  • بیشتر بخوانید:

سهامداران در گل مانده، لابلای خوش و بش ها گم شدند...

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد