سوناتا جدید از راه رسید + تصاویر

سوناتا جدید از راه رسید + تصاویر

در نمایشگاه حمل‌ونقل سيول هیوندای سوناتا مدل 2024 به نمایش درآمده است. این خودرو با پیشرانه‌های 2.5 لیتری تنفس طبیعی و...

سوناتا مدل 2024 چند روز پیش به‌صورت آنلاین رونمایی شد اما حالا هیوندای این سدان میان سایز را در نمایشگاه حمل‌ونقل کره جنوبی برای اولین بار به نمایش عمومی درآورده و مشخصات اولیە آن را اعلام کرده است. به گفته هیوندای، سوناتا مدل 2024 چیزی بیش از یک فیس‌لیفت ساده است و کره‌ای‌ها تغییرت زیادی در این ماشین ایجاد کرده‌اند. در جلوی خودرو، شاهد زبان طراحی جدید هیوندای هستیم که نوار LED سراسری، چراغ‌های مخفی، جلوپنجره عریض‌تر و ورودی‌های هوای تهاجمی‌تر از ویژگی‌های آن هستند.

تغییرات ظاهری خودرو در عقب هم ادامه پیدا کرده و شاهد درب صندوق جدید و چراغ‌های متفاوت با نوار LED هستیم. نسخه اسپرت N Line نیز از جلوپنجره بزرگ‌تر، رینگ‌های 19 اینچی متفاوت، اسپویلر عقب چشمگیرتر و سر اگزوزهای دوتایی جدید بهره می‌برد.

طراحان هیوندای همچنین وقت زیادی را در داخل سوناتا مدل 2024 صرف کرده‌اند. در اینجا بیش از همه صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی جدید و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 12.3 اینچی جلب‌توجه می‌کند که هردو در قالب یک صفحه‌نمایش منحنی پانوراما ادغام شده‌اند. هدآپ دیسپلی 12 اینچی، سیستم صوتی پریمیوم Bose با 12 بلندگو، قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور و سويیچ دیجیتالی با قابلیت اتصال به گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این سدان کره‌ای هستند.

سوناتا فیس‌لیفت مدل 2024 با سه پیشرانه مختلف شامل 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو و هیبریدی 2 لیتری به بازار عرضه خواهد شد اما هیوندای فعلا قدرت و گشتاور این موتورها را اعلام نکرده است. این شرکت همچنین هنوز از ارايه نسخه چهارچرخ محرک هم که قبلا پروتوتایپ آن را در حال آزمایش دیده بودیم حرفی نزده است. چیزی که فعلا میدانیم این است که پیشرانه 2.5 لیتری توربو صرفا در سوناتا N Line ارايه می‌شود درحالی‌که به گفته هیوندای، نسخه هیبریدی برای بهبود مصرف سوخت به سیستم احیای انرژی ترمزها مجهز است.

در سوناتای جدید تکنولوژی‌های ایمنی فراوانی مثل دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار برخورد نقطه کور، کروز کنترل هوشمند و دستیار رانندگی در بزرگراه به‌صورت استاندارد ارايه می‌شود. هیوندای همچنین برای این ماشین سیستم دستیار پارک از راه دور هوشمند را هم در نظر گرفته است که امکان پارک خودرو از راه دور با استفاده از سويیچ هوشمند را فراهم می‌کند. همچنین به گفته سازنده کره‌ای، سوناتا بهترین عملکرد ترمز و مسافت توقف را در کلاس خود خواهد داشت و سطح ارتعاش، لرزش و سروصدای آن‌هم کاهش پیدا کرده است. انتظار می‌رود به‌زودی در نمایشگاه نیویورک مشخصات نسخه آمریکایی سوناتا مدل 2024 اعلام شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد