اصلاحیه لایحه بودجه به مجلس تحویل داده شد

اصلاحیه لایحه بودجه به مجلس تحویل داده شد

نایب ريیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اعلام این خبر که دولت اصلاحیه لایحه بودجه 1400 را به مجلس تحویل داده است، توضیحاتی درباره مهمترین اصلاحات صورت گرفته در این لایحه ارايه داد.

خبرگزاری فارس: نایب ريیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اعلام این خبر که دولت اصلاحیه لایحه بودجه 1400 را به مجلس تحویل داده است، توضیحاتی درباره مهمترین اصلاحات صورت گرفته در این لایحه ارايه داد.

خدابخشی گفت: منابع عمومی بودجه که در لایحه بودجه قبلی 841 هزار میلیارد تومان بود در لایحه اصلاحی بودجه به 854 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در بند (و) تبصره 2 که قبلا 90 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود و در سقف بودجه عمومی هم نبود به 125 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

خدابخشی درباره سایر تغییرات صورت گرفته در لایحه بودجه اصلاحی 1400 اظهار داشت: همچنین در اصلاحیه ای که قبلا ريیس جمهور به کمیسیون تلفیق ارايه داده بود، مقرر شده بود که 43 هزار میلیارد تومان از مصارف کم شود و 53 هزار میلیارد تومان به اوراق اضافه شود. دولت در اصلاحیه بودجه جدید این رقم را به 40 هزار میلیارد تومان کاهش داده و پیشنهاد داده که چگونه از مصارف کم شود.

وی افزود: براین اساس دولت پیشنهاد داده که برای 40هزار میلیارد تومان، 10 هزار میلیارد تومان از بازپرداخت اوراق کم شود و 30 هزار میلیارد تومان نیز از اعتبارات هزینه ای کم شود.

نایب ريیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره سایر تغییرات در لایحه اصلاحی بودجه 1400 گفت: در لایحه اصلاحی درآمد حاصل از مالیات 25 هزار میلیارد تومان اضافه شده است و به میزان افزایش مالیات یعنی به میزان 25 هزار میلیارد تومان اوراق نیز کم شده است.

وی بیان داشت: سهم دولت از نفت و میعانات گازی بدون تغییر در لایحه اصلاحی بودجه 1400 همان 199 هزار میلیارد تومان ماند.

خدابخشی اضافه کرد: در رابطه با حقوق و دستمزد پیشنهاد دولت در لایحه اصلاحی بودجه، تعیین سقف حقوق و مزایا 31 میلیون و 500 هزار تومانی است و هیچ کس بیش از این مبلغ در سال 1400 دریافت نخواهد کرد البته آنهایی که حکمشان بیشتر از این مبلغ در سال 1399 بوده، برای آنها در سال 1400 هیچ افزایشی اعمال نخواهد شد و همان مبالغ را دریافت خواهند کرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد