تاثیر قیمت ارز و گزارش عملکرد شرکت ها بر شاخص کل

تاثیر قیمت ارز و گزارش عملکرد شرکت ها بر شاخص کل

حرکت شاخص به سمت یک میلیون و 540 هزار واحد در کوتاه مدت که رشد آن در رشد قیمت ارز، قیمت کامودیتی‌ها و علاوه بر آن گزارش عملکرد ماهیانه و سه ماهه سوم شرکت‌های مرتبط در حوزه پتروشیمی، پالایشی، فلزات اساسی، فلزی و حتی سنگ آهنی خواهد بود.

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران در معاملات روز گذشته 34 هزار واحد رشد کرد، با این رشد شاخص در ارتفاع یک میلیون و 434 هزار واحد ایستاد. شاخص هم وزن نیز 236 واحد افزایش یافت.

تثبیت سطوح جاری تقریبی یک میلیون و 430 هزار واحد و حرکت آرام به سمت یک میلیون و 540 هزار واحد در کوتاه مدت که رشد آن در رشد قیمت ارز، قیمت کامودیتی‌ها و علاوه بر آن گزارش عملکرد ماهیانه و سه ماهه سوم شرکت‌های مرتبط در حوزه پتروشیمی، پالایشی، فلزات اساسی، فلزی و حتی سنگ آهنی را خواهد بود.

ارزش معاملات خرد بازار امروز 20 درصد نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش داشته که گروه خودرو و قطعات همچنان صدرنشین بازار بودند. نماد‌های "نوری"، "خودرو" و "رمپنا" بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار امروز در بازار آزاد در سطح 28070 هزار تومان باقی ماند. از جمله اخباری که توجه فعالان بازار را جلب کرده و احتمالا در روند صعودی قیمت دلار موثر بوده، می‌توان به اظهارات سخنگوی وزیر خارجه اشاره کرد. سکه نیز در 12 میلیون و 145 هزار تومان معامله شد.

افزایش قیمت نفت برنت

قیمت نفت برنت در معاملات امروز 1.12 درصد افزایش یافت و به 83 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید. زیرا اوپک پلاس درخواست‌های ريیس جمهور بایدن برای افزایش تولید را نادیده گرفت و شرکت آرامکوی دولتی عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خام سبک خود را برای دسامبر افزایش داد.

انس جهانی طلا نیز در معاملات روز گذشته با 1.78 واحد افزایش به 1819 دلار در هر انس رسید، زیرا کاهش بازده اوراق قرضه جهانی به شمش‌های بدون بهره فرصتی برای رشد داد.

از شرق تا غرب

شاخص سهام شانگ‌های چین در معاملات روز گذشته 7 واحد افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران اطلاعات تجاری چین را که در آخر هفته منتشر شد، بررسی کردند. شاخص سهام نیکی ژاپن نیز در معاملات روز گذشته 104 واحد کاهش یافت.

شاخص‌های سهام ایالات متحده در معاملات روز گذشته رکورد‌های جدیدی را ثبت کردند. به طوری که شاخص S&P 500 با وجود مشکلات فراوان از جمله زنجیره تامین، تورم بیش از حد در نیروی کار و کالا و غیره، در سه ماهه سوم در بالاترین حد خود باقی ماند.

رشد بازار رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی روز گذشته رمزارز‌ها رشد کرده اند به طوری که بیت کوین با 6 درصد رشد به بالای 66 هزار دلار رسید.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد