مدیران "شستا" تمایلی برای شفاف سازی اتفاقات پیش آمده ندارند

مدیران "شستا" تمایلی برای شفاف سازی اتفاقات پیش آمده ندارند

ريیس هیات تحقیق و تفحص از

به گزارش بورس نیوز، خضریان، ريیس هیات تحقیق و تفحص از "شستا" با اشاره به عملکرد این هیات، اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم مکاتبات متعدد ارسالی از طرف این هیات و عدم وصول پاسخ‌های قانع کننده پیرامون تخلفات مذکور، ملاحظه می‌شود مدیران ارشد حاضر در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) تمایلی به ارسال اطلاعات دقیق و کامل پیرامون موضوعات مورد درخواستی این هیات نداشته و به نوعی موجب مطول کردن زمان بررسی‌ها شده‌اند.

وی افزود: در ادبیات مدیران شستا ملاحظه می‌شود، به دلیل برخی فشار‌های بیرونی از مجموعه و برخی عناصر به جا مانده از دولت قبل، ایشان تمایلی برای شفاف سازی اتفاقات به وقوع پیوسته در دولت قبل را نداشته است.

خضریان ادامه داد: در صورت عدم اصلاح رویه مذکور، هیات تحقیق و تفحص ضمن اینکه ناچار است کسانی را که همکاری لازم جهت شناسایی تخلفات را نداشته به مراجع قضایی ارجاع دهد.

ريیس هیات تحقیق و تفحص از "شستا"یکی بیان کرد: از موضوعات قابل تامل در شستا این است که متاسفانه ملاحظه می‌شود علی‌رغم وجود مستندات کافی در شستا، گزارش دستگاه‌های نظارتی از قبیل سازمان بازرسی، دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به جهت تشکیل پرونده و پیگیری قضایی پیرامون برخی تخلفات، پس از گذشت یک سال از موضوعات فوق کوچکترین اقدامی از طرف مدیران اجرایی شستا صورت نپذیرفته است.

وی گفت: در بررسی‌های این هیيت مشخص است، علی‌رغم وجود قانون ممنوعیت استفاده از بازنشستگان، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که زیر مجموعه تامین اجتماعی بوده و با اخذ استعلام ساده امکان بررسی سوابق مدیران را در اختیار داشته، با انتصاب برخی افراد بازنشسته با 35 سال سابقه کار و مستمری بگیر از سازمان تامین اجتماعی، نامبردگان را به سمت مدیرعاملی برخی از شرکت‌ها منصوب نموده که این موضوع جای بسی تامل است!

آخرین اخبار بورس و اقتصاد