افزایش 20 درصدی مصرف بنزین در تابستان سال جاری

افزایش 20 درصدی مصرف بنزین در تابستان سال جاری

ایلنا: معاون مدیر در تامین فرآورده‌های نفتی کشور تاکید کرد: در سه ماهه تابستان امسال روزانه به طور متوسط 105 میلیون لیتر بنزین مصرف شد.

به گزارش ایلنا، سیدپیمان جزایری دلیل اصلی رشد مصرف این دو فرآورده را افزایش سفرها با توجه به فروکش کردن شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: در سه ماهه مشابه سال قبل، مصرف بنزین 86.7 و نفت‌گاز 99.4 میلیون لیتر بوده است.

وی در رابطه با سوخت‌رسانی مطلوب و به موقع به زايران اربعین حسینی اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های انجام شده توانستیم روزانه بین 15 تا 20 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی را در انبارهای کرمانشاه، دره‌شهر ایلام، خرم‌آباد و سنندج ذخیره‌سازی کنیم تا در این ایام در استان‌های هدف کرمانشاه، ایلام و خوزستان و مناطق مرزی توزیع شود.

معاون مدیر در تامین فرآورده‌های نفتی کشور با اذعان به اینکه در این کار عظیم همه مدیران و معاونین مناطق هدف و پشتیبان (لرستان، همدان و کردستان) و همچنین ناوگان حمل و نقل تلاش مضاعف داشتند، تصریح کرد: در مواقعی که به دلیل کثرت زايران مسیرها مسدود می‌شود از انبارها پشتیبان مانند انبار اندیمشک برای ذخیره‌سازی استفاده کردیم.

به گفته جزایری، هم‌اکنون سوخت‌رسانی به استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با توجه به فرارسیدن شهادت امام رضا (ع) در حال انجام است.

وی ادامه داد: این معاونت متولی اصلی تامین فرآورده‌های نفتی کشور است و مستمرا اقدامات لازم را برای تامین انواع فرآوردها و پیش‌بینی مصرف انجام می‌دهد؛ ضمن اینکه در حال حاضر آمادگی آن را داریم تا از آبان ماه توزیع نفتگاز و نفت کوره بیش از 100 نیروگاه کشور را آغاز کنیم.

معاون مدیر در تامین فرآورده‌های نفتی کشور با تاکید بر اینکه از اول آبان‌ماه اوج مصرف نیروگاه‌ها آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال قبل نزدیک به 16 میلیارد لیتر سوخت در نیروگاه‌ها مصرف شده و این وظیفه مهم با هماهنگی این معاونت با وزارت نیرو و تمام ادارات زیرمجموعه محقق که خوشبختانه تا کنون به نحو مطلوبی انجام شده است.

جزایری به فرآیند و اهمیت فعالیت‌های این معاونت در جهت تامین سوخت کشور اشاره کرد و ابراز داشت: با هماهنگی شرکت ملی پالایش و پخش و تحویل انواع فرآورده‌های اصلی از پالایشگاه‌ها، بر اساس پتانسیل‌های موجود، سوخت از طریق ناوگان حمل زمینی، دریایی و مسیرهای خط لوله، به بیش از 70 انبار فعال در سراسر کشور ارسال و در 230 ناحیه توزیع می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش همکاران ستاد و مناطق در جهت تامین به موقع و مطلوب سوخت در سراسر کشور، بیان کرد: این وظیفه بار سنگینی است که مستمرا در این معاونت انجام می‌شود و اگر وقفه‌ای در این مسيله رخ دهد مسلما تبعات آن به کل کشور برمی‌گردد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد