پراید و تیبا ارزان شدند / قیمت خودرو امروز 15 شهریور

پراید و تیبا ارزان شدند / قیمت خودرو امروز 15 شهریور

قیمت خودروهای داخلی در بازار روز یکشنبه 14 شهریور 1400 با نوسان قیمت همراه بود؛ تعدادی از خودروها با افزایش قیمت و تعدادی از خودروها همچون پراید و تیبا ارزان شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار دیروز قیمت خودروهای داخلی در با نوسان همراه بود و تعدادی از خودروها همچون گروه پراید و تیبا با کاهش قیمت همراه بودند و در مقابل خودروهای تعدادی از خودروهای پژو افزایش قیمت داشتند.

بر اساس گزارش اقتصادنیوز،عدم تغییر قیمت سایپایی ها در بازار در حالی رقم خورد که امروز برخلاف روز گذشته بازار دلار نوسان رو به بالا داشت و این امر موجب شد تا ایران خودرویی ها رشد یک میلیونی را تجربه کنند، اما تغییر شکل روند قیمت دلار در بازار نتوانست بازار سایپایی ها را تغییر دهد و پرتیراژهای این شرکت بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو قرعه کشی طرح فروش فوق‌العاده 4 محصول سایپا در سال 1400 که امروز انجام شد یکی از عواملی است که موجب شد تا بازار سایپایی ها با ایران خودرویی ها و دلار همراستا نشود. در این مرحله از فروش فوری شرکت سایپا 4 محصول پرطرفدار خود شامل «کوییک دنده ای (رینگ فولادی)»، «کوییکR»، «سایناS» و «کوییکS» را در برنامه فروش فوری خود قرار داد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی این شرکت خودروهای پیش فروش شده ظرف 90 روز به برندگان قرعه کشی تحویل داده خواهد شد.

از سوی دیگر نزدیک شدن به پایان تابستان یکی دیگر از دلایلی است که به گفته فعالان بازار خودرو افت و ثبات در بازار را به آن نسبت می دهند. کاهش تقاضا با پایان تعطیلات تابستان یکی از سنت های هرساله است، سنتی که در دو ساله اخیر با توجه به شیوع کرونا شکل آن تغییر کرد و تعطیلات نیز نتوانست بر افزایش تقاضا در بازار اثرگذارد.

مطالعه بیشتر: وام 100 میلیونی خرید خودرو / شرط پرداخت وام خودرو چیست؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد