واریز سود سهام عدالت 1400 به پایان رسید| استعلام سود سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت 1400 به پایان رسید| استعلام سود سهام عدالت

«وزیر امور اقتصادی و دارایی» از خاتمه پرداخت 25 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته به حدود 45 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت خبر داد. روش جدید استعلام سود سهام عدالت چگونه است؟

به گزارش نبض بورس، «سید احسان خاندوزی» اظهار کرد: دو و نیم میلیون نفر از سهامداران به تناسب ارزش سبد سهام خود معادل یک میلیون تومان و باقی نیز بین 480 تا 570 هزار تومان سود سهام عدالت خود را دریافت کردند.

پیش از این خاندوزی در جلسه شورای اداری استان گلستان وعده داده بود که واریز سود سهام عدالت از 21 اسفند ماه سال جاری به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود.

هر سهامدار سهام عدالت چقدر سود دریافت کرده است؟

افرادی که دارای پرتفوی 492 هزار تومانی سهام عدالت هستند 5 میلیون و 320 هزار و 399 ریال سود به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

افراد دارای پرتفوی 532 هزار تومانی سهام عدالت، 5 میلیون و 752 هزار و 944 ریال و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی رقمی معادل 10 میلیون و 813 هزار و 871 ریال سود پرداخت می‌شود.

البته برخی از افراد ممکن است بخشی از پرتفوی خو را فروخته باشند یا پاره از سهم را در اختیار داشته باشند، بنابراین ممکن است این اعداد متفاوت باشد.

اعلام روش جدید استعلام سود سهام عدالت

محمود حسنلو مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: سهامداران عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفند 1399 می‌توانند با ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی www.ddn.csdiran.ir از میزان سود پرداختی سهام عدالت خود مطلع شوند.
وی افزود: سهامداران عدالت پس از ورود درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می‌توانند با کلیک بر گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود سهام خود را برای سال‌های 1398 و 1399 مشاهده کنند.

حسنلو تصریح کرد: سهامداران عدالت می‌توانند علاوه بر روش بالا، با تماس مرکز تماس 1569 داخلی 1 و تارنمای www.sahamedalat.ir نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

چرا برخی سهامداران عدالت هنوز سود خود را نگرفته‌اند؟

حسین قشمی با بیان اینکه عملیات پرداخت سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، افزود: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

وی اظهار داشت: بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفز از مشمولان سهام عدالت نتوانسته بودند که سود سهام سال 1398 خود را دریافت کنند، اما 307 هزار نفر شماره شبای معتبر خود را در روز‌های گذشته اصلاح کردند، به طوری که سود سال‌های 1398 و 1399 به صورت یکجا به حساب آن‌ها واریز شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد