قیمت واقعی مرغ باید 27هزار و 500 تومان باشد

قیمت واقعی مرغ باید 27هزار و 500 تومان باشد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه گران‌فروشی گوشت مرغ به مدیریت نامناسب شبکه توزیع بازمی‌گردد، گفت: قیمت واقعی گوشت مرغ باید بین 27 هزار و 500 تا 28 هزار تومان باشد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه گران‌فروشی گوشت مرغ به مدیریت نامناسب شبکه توزیع بازمی‌گردد، گفت: قیمت واقعی گوشت مرغ باید بین 27 هزار و 500 تا 28 هزار تومان باشد.

«محمدعلی کمالی» روز شنبه با بیان اینکه مرغ به میزان کافی در کشور در حال تولید است و کمبودی نداریم، افزود: با توجه به اینکه هر کیلوگرم مرغ زنده از تولیدکنندگان درب مرغداری‌ها 17 هزار و 100 تومان خریداری می‌شود، عرضه آن در بازار به قیمت 35 تا 40 هزار تومان گران‌فروشی و اجحاف در حق مصرف کننده است.

وی با اشاره به تخصیص ارز 4200 تومانی برای نهاده‌های تولید از جمله ذرت و کنجاله، افزود: با این حال هزینه‌های تولید هر کیلوگرم گوشت مرغ به 19 هزار و 900 تومان رسیده و این محصول درب کشتارگاه 26 هزار تومان به فروش می‌رسد. در نهایت مصرف کننده نباید رقمی بیشتر از 27 هزار و 500 تا 28 هزار تومان را برای گوشت مرغ بپردازد در حالی که در حال حاضر در خرده فروشی شاهد قیمت 35 هزار تومانی و بالاتر هستیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور دلیل افزایش هزینه‌های تولید مرغ با توجه به تخصیص ارز 4200 تومانی برای نهاده‌ها را مربوط به افزایش هزینه‌های حمل و نقل، جوجه یکروزه و واکسن عنوان کرد.

کمالی تصریح کرد: با این حال در حال حاضر قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده 17 هزار و 100 تومان و گوشت مرغ گرم 24 هزار و 900 تومان است.

براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی سال 99 بیش از دو میلیون و 500 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد.

طبق مصوبه دولت قیمت جوجه یک‌روزه گوشتی بین پنج هزار تا پنج هزار و 400 تومان است، اما اکنون با نرخ های بین 8 تا 9 هزار تومان به مرغداران فروخته می شود. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی پیش از این اعلام کرده بود که علت افزایش قیمت جوجه یکروزه مرغ گوشتی به دلیل قاچاق تخم مرغ نطفه دار و جوجه یک‌روزه است.

اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم در بازار عمده فروشی بیش از 34 هزار تومان و در بازار خرده فروشی بیش از 40 هزار تومان به فروش می رسد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد