اختلاف 40 درجه‌ای دما در 2 نقطه کشور/ باران‌های بهاری ادامه دارد

اختلاف 40 درجه‌ای دما در 2 نقطه کشور/ باران‌های بهاری ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز 29 اردیبهشت با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب رگبار و رعدوبرق و باد شدید داریم و در مناطقی از غرب، جنوب غرب، فارس و بوشهر، غرب کرمان و جنوب اصفهان، رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیايیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعدازظهر امروز افزایش ابر، رگبار باران و رعدوبرق در اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان شرقی داریم.

وی افزود: روز آینده وزش باد در مناطق شرقی کشور کاهش می‌یابد و افزایش ابر و رگبار پراکنده در ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، جنوب فارس، شمال بوشهر و جنوب کهگیلویه و بویراحمد، خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: بعدازظهر فردا در جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیايیان گفت: روز جمعه 29 اردیبهشت با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از شمال غرب، ابرناکی، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید داریم و در مناطقی از غرب، جنوب غرب، استان‌های فارس و بوشهر، غرب کرمان و جنوب اصفهان رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز شنبه گستره بارش‌ها کل نوار غربی کشور، مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و همچنین مناطقی از استان‌های فارس، اصفهان، بوشهر، کرمان، و خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد که شدت بارش‌ها در شمال ایلام، کرمانشاه، غرب همدان، لرستان، جنوب کردستان و آذربایجان غربی خواهد بود. در استان‌های واقع در مرزهای غربی کشور رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، گاهی ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه 31 اردیبهشت در اغلب نقاط کشور بارندگی داریم که شدت بارش‌ها در غرب و شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین خواهد بود و وزش باد هم قابل ملاحظه است.

ضیايیان افزود: تا روز جمعه در نیمه غربی کشور افزایش نسبی دما داریم و تا شنبه در نیمه شرقی کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو در غرب و شمال غرب و سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین و البرز کاهش نسبی دما داریم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده وزش باد شدید همراه با نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان می‌شود.

ضیايیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد در بعدازظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 29 و 17 درجه خواهد بود.

وی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد