پیش بینی بورس فردا 10 اسفند 99/ بورس صعودی خواهد شد؟

پیش بینی بورس فردا 10 اسفند 99/ بورس صعودی خواهد شد؟

امروز 9 اسفند 99 بازار به مانند چند روز گذشته قرمزپوش بود و بیشتر نماد‌ها در صف فروش قفل بودند. شاخص کل هم یک بار دیگر کانال 1.2 میلیون واحدی را از دست داد. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 9 اسفند 99 بازار باز هم قرمزپوش بود و شاخص کل بورس تهران 11855 واحد افت کرد و به زیر کانال 1.2 میلیون واحد سقوط کرد. این افت شاخص کل، بزرگترین افت از زمان اجرای دامنه نوسان نامتقارن تاکنون بوده است. شاخص هموزن هم امروز 1010 واحد معادل منفی 0.23 درصد افت داشت و به سطح 433 هزار و 385 واحد رسید.

سه نماد فملی، فارس و فولاد بیشترین اثر را بر روی شاخص کل داشتند و سه نماد سیتا، بوعلی و فولاد پر تراکنش‌ترین نماد‌ها لقب گرفتند بوده اند.

امروز همچنین میزان ارزش معاملات فاصله زیادی تا روز‌های اوج خود در آذرماه داشت و ارزش معاملات 3800 میلیارد تومان ثبت شد.

شاخص فرابورس هم امروز 130 واحد افت کرده و ارزش معاملات در این بازار نیز 5600 میلیارد تومان بود.

در نیمه دوم بازار امروز از 651 نماد حاضر، 24 نماد (4 درصد) در صف خرید و 506 نماد (78 درصد) در صف فروش بودند و برای دهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار به میزان 834 میلیارد تومان بودیم.

 
بورس فردا مثبت می‌شود؟

با توجه به هیجانات معامله گران پیش بینی و تحلیل بازار فردا یکشنبه  کاری بسیار دشواری شده است، زیرا شرایط بازار به گونه‌ای است که از تحلیل‌های تکنیکی و بنیادی خارج گشته و بسیار حال و هوای بدی بر آن حاکم است. همان گونه که اشاره شد ارزش معاملات بسیار کاهش یافته و نقدشوندگی در بازار نیز افت چشمگیری داشته است. خروج پول حقیقی هم مزید بر علت شده است و روند بازار به نظر نزولی باقی خواهد ماند.

تحلیل‌های تکنیکال بیانگر آن است که از دست رفتن کانال 1.2 میلیون واحد یک بار دیگر شاخص کل به کانال یک میلیون و 170 هزار واحد باز گردد و دوباره شاید به دلیل آن که شاخص کل دو بار به این نقطه واکنش نشان داده است از این نقطه روند صعودی خود را آغاز کند.

تنها امیدواری این روز‌ها این است که با کنترل حقوقی‌ها و تصمیمات شورای عالی بورس برای حمایت از بازار سهام، در روز‌های آینده معاملات بهتری را در مقایسه با روز‌های گذشته داشته باشیم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد