افزایش قیمت طلای 18 عیار / قیمت طلا و سکه امروز 21 مهر

افزایش قیمت طلای 18 عیار / قیمت طلا و سکه امروز 21 مهر

اونس جهانی طلا در بازار امروز به 1767 دلار افزایش یافت. قیمت طلا 18 عیار به یک میلیون و 121 هزار تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار امروز اونس جهانی طلا روند افزایشی خود را ادامه داد و به 1767 دلار رسید. قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز به یک میلیون و 126 هزار تومان افزایش یافت و در پایین‌ترین نرخ خود به یک میلیون و 121 هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید در سایت اتحادیه طلا تهران 11 میلیون و 340 هزار تومان ثبت شد.

مثقال طلا امروز چهار میلیون و 880 هزار تومان اعلام شد.

افزایش فاز نزولی سکه

تحلیلگران فنی بازار طلا و سکه اعتقاد دارند سکه وارد فاز نزولی شده است. کمبود تقاضا و داد و ستد در بازار یکی دیگر از عوامل کاهشی در بازار روز سه‌شنبه بود.

روز دوشنبه برای اولین بار در دو ماه گذشته قیمت سکه امامی در حوالی 11 میلیون و 700 هزار تومان نوسان کرد. فلز گران بهای داخلی بارها در اطراف محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفته بود، ولی حضور فعال خریداران باعث افزایش و یا مقاومت قیمت سکه شده بود. بنابراین، کاهش سکه روز دوشنبه برای بسیاری از معامله گران غیرمنتظره بود.

فعالان بازار سکه با توجه به شرایط وجود در بازار احتمال ادامه روند نزولی در بازار را زیاد می‌دانند. برخی تحلیلگران عنوان می‌کنند که سطح 11 میلیون و 500 هزار تومانی در بازار سکه در دسترس قرار گرفته است. ارزش ذاتی سکه نیز در روز دوشنبه تا محدوده 11 میلیون و 300 هزار تومان کاهش پیدا کرد و این موضوع نیز در افزایش انتظارات کاهشی اثرگذار بود.

مطالعه بیشتر: افزایش فاز نزولی سکه / روند خنثی در اونس جهانی

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد