کار مشترک مجلس و دولت برای صنعت خودرو

کار مشترک مجلس و دولت برای صنعت خودرو

وزیر صمت گفت: قرار است کار مشترکی بین دولت و مجلس درباره صنعت خودرو شکل بگیرد تا بتوانیم با تصویر روشنی از پروژه‌ها و برنامه‌های تحولی در این صنعت روبرو شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فاطمی امین، وزیر صمت در حاشیه جلسه با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه صنعت خودرو در سال‌های آتی را در این جلسه با حضور اعضای کمیسیون صنایع بررسی کردیم.

وی افزود: موضوع خودروی چالشی است که مصرف کنندگان، دولت، خودروسازان و قطعه سازان با آن درگیر هستند و ذی نفعان زیادی در این قضیه مطرح هستند.

وزیر صمت تصریح کرد: اعضای کمیسیون صنایع مجلس ایراداتی به موضوع خودرو مانند کیفیت، قیمت، تولید و مدیریت شرکت‌های خودروسازی می‌گیرند که البته به حق است و تمامی این موارد چالش‌هایی است که باید برای آن پاسخ داد و راه حل اعلام کرد.

فاطمی امین گفت: برنامه‌ای در حوزه خودرو توسط وزارت صمت که یک ماه پیش تدوین شده، را در کمیسیون صنایع مجلس تشریح کردم، این در حالی است که این موضوع را با تعدادی از کارشناسان به اشتراک گذاشته بودیم ولی امروز آن را برای مجلس هم تشریح کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد که نمایندگان مجلس اهداف، راهبردها و نقشه راهی که در این باره تدوین شده را بررسی کنند؛ قرار است کار مشترکی بین دولت و مجلس درباره صنعت خودرو شکل بگیرد تا بتوانیم با تصویر روشنی از پروژه‌ها و برنامه‌های تحولی در این صنعت روبرو شویم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد