پیش‌بینی قیمت طلا امروز 12 بهمن 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 12 بهمن 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه، یک میلیون و 88 هزار و 300 تومان و هر سکه تمام بهار آزادی روز شنبه 10 میلیون و 860 تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز شنبه 11 بهمن با 15,200 تومان افزایش، یک میلیون و 88 هزار و 300 تومان معامله شد. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی روز شنبه 10 میلیون و 860 تومان معامله شد که افزایش 150 تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

محمدکشتی‌آرای، ريیس دوم اتحادیه طلای تهران گفت: روند صعودی طلا امروز هم ادامه دارد و احتمالا قیمت‌ها اندکی افزایش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود نوسان قیمت طلا و سکه تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.

در این مورد اقتصادنیوز هم نوشت: بر اساس جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز ، احساس صعودی همچنان در بازار طلا قوی است زیرا دقت و نوسان بر بازارهای مالی‌ای حاکم است که در برابر انبوه سرمایه‌گذاران خرده فروشی سازمان یافته واکنش نشان می‌دهند.

با این حال ، اگرچه انتظار می‌رود قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، اما چند تحلیلگر گفته‌اند که فلز زرد سرمایه‌ای نیست که سرمایه‌گذاران باید به آن توجه کنند. در هفته گذشته سرمایه‌گذاران خرده فروشی، که از طریق رسانه‌های اجتماعی جهت پیدا کرده بودند ، حرکت قابل توجهی در نقره ایجاد کرده‌اند. قیمت نقره در این هفته تقریبا 7 درصد افزایش یافته است و بیشترین خرید در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام شد.

فیلیپ استریبیل ، استراتژیست ارشد بازار گفت: « طلا همیشه در دید سرمایه‌گذاران خواهد بود ، اما من در کوتاه مدت نوسان این فلز را نزولی می‌بینم زیرا نقره تمام توجه را به خود جلب می‌کند. نقره مانند اتومبیل مسابقه‌ای است که در حال شتاب گرفتن است و در گرد و غبار خود طلا را پشت سر می‌گذارد.»

دارین نیوسوم، ريیس یک شرکت تحلیلی بازار، گفت که او هم توجه بیشتری به نقره دارد.

او گفت: «ما در یک فضای سرمایه‌گذاری جدیدی قرار داریم. در حال حاضر ، اصول اساسی مهم نیستند. همه توجه‌ها در حرکت سرمایه‌گذاران است ، و در حال حاضر در بازار فلزات گرانبها ، تمام حرکت به سوی نقره است.»

این هفته ، 16 تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 9 رای دهنده ، یا 56٪ ، پیش بینی افزایش قیمت طلا در هفته جاری را داشتند. در همین حال، سه شرکت کننده ، یا 19٪ ، گفتند که نزولی خواهد بود ، و چهار تحلیلگر ، یا 25٪ ، گفتند که آنها در هفته روی طلا خنثی هستند.

اخبار مرتبط با طلا در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد