بازار با رفع انحصار در سیستم مجوزدهی به نهادهای مالی توسعه می یابد

بازار با رفع انحصار در سیستم مجوزدهی به نهادهای مالی توسعه می یابد

عشقی گفت: رفع انحصار از تاسیس شرکت‌های کارگزاری و سهولت در فرایند صدور مجوز نهاد‌های مالی، زمینه توسعه و عمق‌بخشی بازار سرمایه است.

به گزارش روابط عمومی بازار سرمایه، عشقی ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:  رفع انحصار در تاسیس نهاد‌های مالی از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار است. توسعه و عمق ‎بخشی بازار سرمایه از جمله اهداف اساسی در رفع انحصار نهاد‌های مالی و ایجاد سهولت در صدور مجوز‌هاست، اما این هدف، سازمان بورس را در اجرای وظایف نظارتی خود بیش از پیش دقیق‌تر کرده تا مانع هرگونه مشکل احتمالی برای سهامداران شود.

بیشتر بخوانید

  • اطلاعات شفاف به اعتماد سرمایه‌گذاران منتهی می‌شود

ريیس سازمان بورس گفت: فرایند صدور مجوز‌ها تسهیل شده است، اما در بازبینی دستورالعمل‌ها، سخت‌گیری و موشکافی‌های بسیاری لحاظ شده و نظارت‌های سازمان نیز پس از شروع فعالیت آنها، سختگیرانه‌تر خواهد شد. همچنین، با دستورالعمل‌ها و مقررات تعیین شده، نظارت‌ها سختگیرانه‌تر شده و با نهاد‌های مالی متخلف برخورد‌ خواهد شد.

عشقی گفت: از سرگیری صدور مجوز تاسیس شرکت‌های کارگزاری، به افزایش شمار نهاد‌های مالی می‌انجامد. با توسعه بازار از نظر کمی، ایده‌ها و ابزارهای جدیدی نیز وارد بازار می‌شوند که نظارت قوی‌تر را الزامی می‌کند تا از بروز ریسک‌های جدید جلوگیری شود. 

ريیس سازمان بورس گفت: از ابتدای سال تا 22 مهر ماه، 19 مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری، 2 موافقت اصولی در شرکت مادر (هلدینگ) و 5 موافقت اصولی شرکت سرمایه‌گذاری طی مدت اخیر صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد