عقب نشینی خریداران رشد شاخص را کاهش داد/ سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش (8فروردین1400)

عقب نشینی خریداران رشد شاخص را کاهش داد/ سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش (8فروردین1400)

خالص سفارشات فروش سهام از رقم دو هزار و 240میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت تقاضا در پیمانکاری صنعتی بیش از سایرین بود و گفتنی است حجم صف شرکت قند بیستون (قیستو)...

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران  اینجا  کلیک کنید

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند؛ در ساعت 9 و 30دقیقه جمع صف‌های خرید حدود 420میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و 655میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و 240میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «وآیند»، «برکت» و «واحصا» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از 285میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «قیستو»، «تبرک» و «بترانس» در نوبت انتظار است.

ارزش 10صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع 250میلیارد تومان (60درصد کل) و 10صف فروش برتر 790میلیارد تومان (30درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در 13نماد و حجم صف‌های فروش در 81نماد بیش از 10میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت قند بیستون (قیستو) به 7.4درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از 320میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن 280میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «پیمانکاری صنعتی» با تقاضای خرید بیش از 10میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود 26درصد از سه هزار و 70میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع 960میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن 319درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به چهارهزار و 30میلیارد تومان خواهد رسید.

برای مشاهده تصویر  در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد