نوسان محدود در بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 15 آذر

نوسان محدود در بازار سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 15 آذر

در پی معاملات بازارهای داخلی قیمت دلار و یورو با اندکی کاهش قیمت همراه بود و قیمت طلا 18 عیار به گرمی یک میلیون و 304 هزار و 900 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در نخستین روز هفته سکه امامی 350 هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و در مرز 13 میلیون تومانی قرار گرفت. با این حال، در روز یکشنبه، وضعیت بازار سکه آرام شد و این فلز گران‌بها به رشد 50 هزار تومانی اکتفا کرد.

سکه ساعت 3 بعدازظهر در محدوده 13 میلیون و 50 هزار تومان قرار گرفت. عامل اصلی زمینه‌ساز رشد بهای سکه، افزایش قیمت دلار بود. در صورتی که رشد دلار متوقف شود، سکه‌بازان خریدار نیز به تدریج از بازار خارج خواهند شد. با این حال، بعید است تا زمانی که سکه بالای مرز 13 میلیون تومان قرار داشته باشد، فروشندگان بزرگ وارد بازار شوند.

تقلای طلا برای صعود

طلا در معاملات هفته گذشته به دلیل ابهامات زیادی که در خصوص موضع بانک مرکزی آمریکا در برابر تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه وجود دارد، نوسان داشت.

گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که ضعیف‌‌‌تر از حد مطلوب بود، پس از انتشار نتوانست حمایت کافی جلب کند و در معاملات روز جمعه با 21دلار سنت معادل 2/ 1‌درصد افزایش در 1783دلار بسته شد و برای کل هفته 5/ 0درصد کاهش را به ثبت رساند. طلا برای به دست آوردن نیروی صعودی جدید به‌سختی تقلا می‌کند. افزایش نگرانی‌های تورمی به بالا رفتن انتظارات برای تحکیم سریع‌‌‌تر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا منجر شده است و اگر قیمت طلا پایین سطح 1750دلار را بشکند، کاهش بیشتری پیدا می‌کند و ممکن است تا سطح 1680دلار عقب‌نشینی کند که پایین‌‌‌ترین رکورد سال است. اما سطح مقاومت همچنان 1800دلار باقی مانده است.(دنیای اقتصاد)

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی دلار و طلا / 60 ثانیه با بازارهای مالی امروز 14 آذر
ریزش بیت‌کوین، اونس را کاهشی می‌کند؟

بازار رمزارزها در روز گذشته ریزش چشم‌گیری داشت و بسیاری از رمزارزها با کاهش قیمت 16 درصدی همراه بود. اما تاثیر ریزش بیت کوین بر اونس چیست؟

با توجه به کاهش قیمت رمزارزها در روز شنبه و همچنین کاهش قیمت اونس جهانی در پایان هفته گذشته، آیا اونس جهانی بعد از کاهش قیمت رمزارزها دوباره یک روند نزولی را در پیش می‌گیرد؟

اونس جهانی طلا در بازار دیروز روند صعودی داشت و از 1770 دلار به 1783 دلار افزایش یافت.

وحید مسعودی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره کاهش رمزارزها توضیح داد: روند شاخص رمزارزها اصلاحی بود و منتشر شدن اخبار موثر از طرف چین و آمریکا و همچنین شیوع اومیکرون، روند اصلاحی بازار را شدیدتر کرد.

اثرگذاری کمتر کرونا بر بازار طلا

این کارشناس بازارهای مالی به اثرگذاری شیوع ویروس اومیکرون در روند اونس طلا در هفته گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اخبار شیوع ویروس جدید کرونا در بازار اونس جهانی و بازار رمزارزها اثرگذار بود.

مطالعه بیشتر: ریزش بیت‌کوین، اونس را کاهشی می‌کند؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد