تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | های وب و الگوی برگشتی کاپ | مقاومت های مهم اوان کجاست؟

تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | های وب و الگوی برگشتی کاپ | مقاومت های مهم اوان کجاست؟

امروز دوشنبه 29 فروردین 1401 به درخواست کاربران سایت نبض بورس به بررسی تکنیکالی دو سهم‌های وب و اوان پرداخته ایم. این دو سهم به لحاظ تکنیکالی احتمالا چه روندی را طی خواهند کرد؟

به گزارش نبض بورس، امروز دوشنبه 29 فروردین 1401 به درخواست کاربران سایت نبض بورس به بررسی تکنیکالی دو سهم‌های وب و اوان پرداخته ایم. این دو سهم به لحاظ تکنیکالی احتمالا چه روندی را طی خواهند کرد؟

شایان ذکر است که تحلیل دو نماد های وب و اوان به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش این دو سهم نیست. 

های وب و الگوی برگشتی کاپ؟
 
 

قیمت های وب بعد از رشد‌های اخیر در چند هفته گذشته به نظر می‌آید که در حال تشکیل یک الگوی برگشتی به صورت کاپ است. البته در نمایی باز‌تر سهم در حال شکل گیری سر و شانه معکوس است و اخیرا قیمت وارد بخش شانه راست شده است که اگر این موضوع تايید و تثبیت شود قیمت در گام اول می‌تواند تا 1,000 تومان رشد کند که این محدوده همزمان است با فیبوی 0.23 اصلاح اخیر. در گام بعدی اگر قیمت از تارگت اول عبور کند این بار و در گام دوم می‌تواند تا 1,200 تومان در فیبوی 0.38 اصلاح اخیر رشد کند. موضوعی که رشد قیمت را در نمودار قیمت مهیا می‌کند ممکن است به خاطر شکل گیری واگرایی مثبتی باشد که در میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI تشکیل شده است و همچنان ادامه دارد.

خلاصه تحلیل تکنیکال‌های وب

حمایت اول: 800 تومان
حمایت دوم: 750 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی سر و شانه معکوس
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت اول: 1,000 تومان
مقاومت دوم: 1,200 تومان

مقاومت های مهم اوان کجاست؟
 
 

اوان در دو سال گذشته درون یک ساختار کارکشن بصورت زیگزاگ منظم اصلاح کرده است و اخیرا قیمت سهم از کف قیمتی خود در 850 تومان موفق به رشد 30 درصدی شده است و این روند می‌تواند تا فیبوی 0.23 اصلاح اخیر در 1700 تومان نیز ادامه پیدا کند، اما قبل از آن باید از سد مقاومت‌های هندسی 1200 و 1450 تومان عبور کند. ادامه روند صعودی در اندیکاتور RSI می‌تواند نشانه خوبی از ادامه روند صعودی در نمودار قیمت باشد.

با توجه به حمایت سهم در 1000 تومان و با در نظر گرفتن افق یک ساله می‌شود گفت که نسبت ریسک به ریوارد سهم مناسب ارزیابی می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال اوان

حمایت اول: 860 تومان
حمایت دوم: 1,000 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی کاپ
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت اول: 1,200 تومان
مقاومت دوم: 1,440 تومان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد