عرضه اولیه سرخابی‌ها در انتظار صورت‌های مالی پرسپولیس

عرضه اولیه سرخابی‌ها در انتظار صورت‌های مالی پرسپولیس

بورستهران- ایرنا- رییس سازمان خصوصی‌سازی به عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا برای انجام عرضه اولیه، صورت‌های مالی دو باشگاه در اختیار مسوولان قرار گیرد؛ اکنون صورت مالی باشگاه استقلال ارايه شده...

«حسین قربان‌زاده» امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به آخرین جزییات عرضه اولیه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و افزود: عرضه اولیه سهام دو باشگاه که از مدت‌ها قبل در حال پیگیری است حداکثر تا بهمن‌ماه انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: برای عرضه اولیه سهام این دو باشگاه برخی از برنامه‌های پیشنهادی را در دستور کار داریم که در این زمینه جلساتی را به صورت روزانه با باشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و پیشنهادهای لازم ارايه داده می‌شود تا عرضه اولیه آنها انجام شود.

قربان‌زاده گفت: در تلاش هستیم تا صورت های مالی این دو باشگاه تا تاریخ 15‌دی ماه در اختیار مسوولان قرار گیرد تا بتوانیم هر چه زودتر عرضه این دو باشگاه را به مرحله اجرا برسانیم.

رییس سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: اکنون صورت مالی باشگاه استقلال ارايه شده است و فقط در انتظار صورت مالی باشگاه پرسپولیس هستیم.

وی تاکید کرد: در صورت ارايه صورت مالی دو باشگاه، مسایل مربوط به صورت‌های مالی آنها هر چه سریع‌تر بررسی می‌شود و بعد از آن باقی اقدامات مربوط به عرضه اولیه را انجام خواهیم داد.

قربان‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چندین سال است که وعده عرضه اولیه این دو باشگاه داده شده است اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است، آیا عرضه اولیه سهام این دو باشگاه در بهمن ماه قطعی است یا خیر؟ ابراز امیدواری کرد این بار و با توجه به پیگیری‌های جدی که در حال انجام است عرضه اولیه سهام این دو باشگاه به مرحله اجرا برسد و ما تلاش خود را برای اجرای حتمی عرضه اولیه در پیش گرفته‌ایم.

وی در پایان گفت: امیدواریم این عرضه اولیه در بهمن‌ماه انجام و سهام دو باشگاه در فرابورس عرضه شوند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، بررسی واگذاری عرضه سهام سرخابی‌ها از مدت‌ها قبل مورد توجه مسوولان بود و بارها سهام این دو باشگاه در یک قدمی عرضه در بورس قرار گرفته بودند، اما هر بار عرضه آن تحت تاثیر برخی از اتفاقات پیش‌بینی نشده با تاخیر همراه شد.

اکنون بعد از مدت‌ها تلاش مسوولان، زمزمه‌هایی از سوی رییس سازمان خصوصی سازی برای عرضه حتمی سهام سرخابی‌ها در بازار سرمایه مطرح شد و فعالان بازار سرمایه را آماده حضور این دو باشگاه بزرگ در بازار کرده است.

تا سال گذشته مسوولان حاضر در سازمان خصوصی‌سازی درباره عرضه سهام سرخابی‌ها اعلام می‌کردند: همه سعی ما این است تا هر چه زودتر سهام پرسپولیس در فرابورس پذیرش شود، زیرا کارهای اصلی آن انجام شده و باقی کارها سخت نیستند که بخواهد عرضه را با تاخیر زیادی مواجه کند.

به دنبال پیگیری‌های انجام شده درباره علت تاخیر این عرضه بزرگ در بازار سرمایه و نیز تفکیک عرضه آنها، مشکل اساسی بر سر سال مالی این دو باشگاه اعلام شد و چنین مساله‌ای مطرح شده بود که سال مالی پرسپولیس 31 خرداد ماه و برای استقلال 31 تیر ماه است؛ بنابراین صورت‌های مالی 6 ماهه برای پرسپولیس 30 آذر ماه و برای استقلال 30 دی ماه است و به همین دلیل آماده‌سازی صورت‌های مالی توسط باشگاه استقلال کمی زمان‌بر است.

با توجه به مطرح شدن چنین صحبت‌هایی از سوی سازمان خصوصی‌سازی و نیز اعلام اینکه فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس به خوبی در حال انجام است، اما همچنان وعده عرضه این سهام در بورس محقق نشده است و سهامداران را چشم انتظار عرضه سهام این دو باشگاه قرار داده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد