​این ارز دیجیتال بازار را شگفت زده کرد

​این ارز دیجیتال بازار را شگفت زده کرد

امروز وضعیت بازار ارزهای دیجیتال عالی است. بیت کوین با رشد بیش از سه درصدی، نسبت به اکثر آلت کوین ها رشد کمتری داشته...

بیت کوین هم اکنون با رشد 3.5 درصدی در حدود قیمت 21300 دلار معامله می شود. ارزش بازار بیت کوین با این رشد به 407 میلیارد دلار رسیده و بازدهی هفتگی آن هم بالاخره از محدوده زیان وارد سود شده که البته میزان سوددهی آن بسیار جزيی است.

ارزش معاملات بیت کوین در شبانه روز گذشته 27 میلیارد دلار بوده که رقمی نزدیک به میانگین معاملات است.

اتریوم امروز رشدی چند برابری نسبت به بیت کوین را ثبت کرده است. جهش قیمت بیش از 13 درصدی، اتریوم را به محدوده قیمت 1350 دلار رسانده و جالب اینجاست که بازدهی هفتگی اتریوم نیز مثبت 14 درصد است.

 

به دلیل جهش قیمت خوبی که اتریوم داشته، ارزش معاملات آن هم در شبانه روز گذشته رشد کرده و به 20 میلیارد دلار رسیده. از این جهت می توان گفت که اتریوم نه تنها از نظر درصد تغییر قیمت، بلکه از نظر رشد ارزش معاملات نیز از بیت کوین سبقت گرفته است.

اتریوم که ارزش بازارش به 165 میلیارد دلار رسیده، با جهش قیمت امروز توانسته بازار را شگفت زده کند چراکه معمولا کم پیش می آید اتریوم به عنوان دومین ارز بزرگ بازار، نوسان روزانه بیش از 10 درصد داشته باشد.

رشد 13 درصدی اتریوم، دومین رشد بزرگ بازار در فهرست 50 ارز برتر بازار است. اولین رشد بزرگ امروز هم مربوط به اتریوم کلاسیک است که از دیروز تا حالا 32 درصد افزایش قیمت داشته. آوالانچ هم امروز با جهش 13 درصدی، پا به پای اتریوم در فهرست پربازده ترین نمادها خودنمایی می کند.

پالیگان و ایپ کوین نیز امروز جهش خوبی داشته اند و با افزایش قیمت 10 درصدی، به فهرست پربازده ترین نمادها اضافه شده اند. مابقی آلت کوین ها اما رشد کمتر از 10 درصد دارند. جالب اینجاست که در فهرست 50 ارز برتر بازار، هیچ کدام از نمادها بازدهی منفی نداشته اند و امروز جزو آن روزهای هیجانی است که هیچ نمادی منفی نیست.

با رشد امروز بازار، ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال 5.5 درصد رشد کرده و به 976 میلیارد دلار رسیده است. حالا ارزش بازار تنها 24 میلیارد دلار دیگر تا یک تریلیون دلاری شدن فاصله دارد.

ارزش معاملات هم طی شبانه روز گذشته 18 درصد رشد کرده و عدد 67 میلیارد دلار را نمایش می دهد. از این رقم، سهم معاملات دیفای 6 میلیارد دلار و سهم معاملات استیبل کوین ها 61 میلیارد دلار بوده است.

دامیننس بیت کوین هم که نسبت ارزش بیت کوین در مقابل سایر نمادها را نشان می دهد، امروز با 58 صدم درصد افت، به کمتر از 42 درصد رسیده است. دلیل افت دامیننس بیت کوین، رشد محدود این ارز در مقابل رشد نسبتا زیاد سایر ارزها از جمله اتریوم است

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد