فردا سه شنبه 11 خرداد 1400، بورس 150 میلیون دلار شارژ می‌شود؟

فردا سه شنبه 11 خرداد 1400، بورس 150 میلیون دلار شارژ می‌شود؟

طبق تصمیماتی که برای خروج بورس از بحران اتخاذ شد، بانک مرکزی مطابق مصوبه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موظف شد تا مبلغ 200 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را به تدریج در بازار به فروش برساند و ریال آن را به حساب صندوق ثبیت بازار سرمایه واریز کند. این پول در مهلت قانونی واریز خواهد شد؟

به گزارش نبض بورس، طبق تصمیماتی که برای خروج بورس از بحران اتخاذ شد، بانک مرکزی مطابق مصوبه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موظف شد تا مبلغ 200 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را به تدریج در بازار به فروش برساند و ریال آن را به حساب صندوق ثبیت بازار سرمایه واریز کند.

 

ابراهیم آقابابايی، ريیس هیيت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه طی مصاحبه ای گفت: تصمیم واریز معادل ریالی مبلغ دویست میلیون دلار در تاریخ 7 اردیبهشت 1400 اتخاذ شد، اما زمان ابلاغ آن که ملاک شروع کار به حساب می‌آید به تاریخ 21 اردیبهشت 1400 باز می‌گردد؛ به عبارتی دیگر از تاریخ مذکور یعنی (21 اردیبهشت 1400) بانک مرکزی مکلف شد به مدت 3 هفته، معادل ریالی تمام مبلغ مذکور را به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کند.

بنابراین طبق ابلاغیه ای که در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت معین شد، مهلت واریز این 200 میلون دلار سه شنبه این هفته یعنی مورخ 11 خرداد به پایان خواهد رسید و تاکنون فقط معادل ریالی مبلغ 50 میلیون دلار به ارزش 1034 میلیارد تومان، از جانب بانک مرکزی به حساب صندوق تثبیت واریز شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد