پیش‌بینی قیمت طلا فردا سوم مرداد

پیش‌بینی قیمت طلا فردا سوم مرداد

برگشت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده 24 هزار و 500 تومان موجب شده است که معامله گران سکه به روند اسکناس آمریکایی امیدوار شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تغییرات قیمتی اونس طلا در روز جمعه روند کاهشی را از خود نشان داد که تحت‌تاثیر افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و رشد بازارهای ریسک‌دارتری مانند بازارهای سهام بین‌المللی، بهای این فلز زرد گرانبها افت را تجربه کرد. همچنین از سوی دیگر با بالا ماندن ارزش شاخص دلار در برابر دیگر ارزهای جهان، فشار مضاعفی را بر قیمت‌ اونس طلا وارد کرد. بر این اساس روز گذشته نرخ این فلز ارزشمند در سطح 1797 دلار مورد معامله قرار گرفت.

به گفته برخی کارشناسان این بازار گویا سرمایه‌گذاران طلا روز گذشته نگرانی‌هایی همچون افزایش شمار مبتلایان به ویروس‌کرونای جدید موسوم به دلتا در سراسر جهان را کنار گذاشته به‌طوری که باعث افزایش تقاضا در خرید سرمایه‌های پر ریسک‌تر همچون سهام شده‌ که به موجب این امر گفته می‌شود که معاملات طلای جهانی در بازه قیمتی محدودی برای روزهای آتی نوسان داشته باشد.

سکه توانست در معاملات هفته گذشته حمایت 10میلیون و 500 هزار تومانی خود را حفظ کند. حفظ این سطح حمایتی در شرایطی که اونس طلا و قیمت دلار روند نزولی داشتند، برای بخشی از معامله‌گران به معنای سیگنال صعودی بود. به این ترتیب هر قطعه سکه بهار‌آزادی در آخرین روز معاملاتی به 10‌میلیون و 580 هزارتومان رسید و عملکرد هفتگی منفی 2/ 0درصد را ثبت کرد.

صعود قیمت سکه در کانال 10 میلیون و 500 هزار تومانی موجب شد که انتظارات کاهشی در این بازار کاهش پیدا کند به گفته فعالان، هفته گذشته قیمت فلز گران بهای داخلی در مقطعی به کانال 10 میلیون و 400 هزار تومان رفت و این موضوع موجب شد که برخی از معامله گران از احتمال افت قیمت سکه تا محدوده 10 میلیون و 200 هزار تومان سخن بگویند.

در روزهای خلوت و تعطیل بازار، معامله گران توانستند قیمت سکه را تا نزدیک محدود 10 میلیون و 600 هزار تومان بالا ببرند. این اتفاق امیدواری سکه بازان برای افزایش قیمت را بیشتر کرد.

البته بهای اونس طلا در انتهای هفته بازارهای جهانی افزایشی خاصی را تجربه نکرد و ممکن است از این جهت قیمت سکه تحریک نشود. با این حال، شماری از سکه بازان به روند قیمت دلار خوش‌بین هستند.

برگشت اسکناس آمریکایی به بالای محدوده 24 هزار و 500 تومان موجب شده است که معامله گران سکه به روند اسکناس آمریکایی امیدوار شوند. به طور قطع برگشت دلار به زیر محدوده 24 هزار 500 تومانی بار دیگر می تواند قدرت را به دست فروشندگان بازار سکه بیاندازد.

تاثیرگذاری قیمت دلار بر روی سکه به احتمال زیاد تا روز دوشنبه مشخص خواهد شد، چرا که بازارها در 2 روز ابتدایی هفته تعطیل هستند و احتمال زیاد نوسانات قیمتی براساس معاملات اندکی شکل خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد