شرکتی که هورالعظیم را خشکاند، از احیای حیات شرق خوزستان جلوگیری می‌کند/تخریب‌چیان سد چمشیر به اطلاعات غلط متوسل شدند

شرکتی که هورالعظیم را خشکاند، از احیای حیات شرق خوزستان جلوگیری می‌کند/تخریب‌چیان سد چمشیر به اطلاعات غلط متوسل شدند

یک کارشناس ژيوفیزیک گفت: از همه مراجع ذی‌ربط نظارتی و قضایی خواستارم، به پرونده تخریب سد چمشیر ورود کرده و از مخدوش شدن افکار عمومی بر اساس اظهرات غلط جلوگیری کنند، چرا که این پروژه یک افتخار ملی و احیاکننده حیات شرق خوزستان است.

رحمت‌اله شرافت، کارشناس ژيوفیزیک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا ضمن اشاره به انتقادات نسبت به طرح چمشیر گفت: متاسفانه عده‌ای به دنبال تخریب یک پروژه ملی هستند و از هیچ ادبیات حساسیت برانگیز و نفرت پراکنانه‌ای در این حوزه دریغ نمی‌کنند، این افراد حتی یک خط گزارش علمی و مستند راجع به این طرح در هیچ ژورنالی منتشر نکرده‌اند و مدام اطلاعات غلط می‌دهند.

این کارشناس ژيوفیزیک گفت: این دوستان در حالی مدعی هستند که سازمان حفاظت محیط زیست باید گزارش ارزیابی زیست محیطی را منتشر کند که خود به عنوان پژوهشگر این گزارش را دارند و این گزارش توسط کارفرما در اختیار تمامی پژوهشگران قرار گرفته است.

شرکتی که هورالعظیم را خشکاند، از احیای حیات شرق خوزستان جلوگیری می‌کند

وی افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد، همان‌هایی که تالاب هورالعظیم را برای سودآوری خشک کردند، امروز با ارايه اطلاعات غلط به فعالان محیط زیست قصد دارند، احیای شرق خوزستان که همزمان با سد چمشیر اتفاق می‌افتد را قربانی سودآوری شرکت خود کنند

وی ادامه داد: واقعا عجیب است که چرا یک فعال محیط زیست نباید از خود بپرسد، ممکن است راجع به این پروژه اطلاعات غلط به او داده باشند.

شرافت گفت: این احتمال که برخی منتقدان سد چمشیر از نهاد ثالث پروژه گرفته باشند نیز وجود دارد که البته در حد یک احتمال است.

شرافت تاکید کرد: پروژه چمشیر مطالعات جامع و کاملی دارد که این اطلاعات در اختیار همه پژوهشگران قرار گرفته و افراد منتقد با علم به این اطلاعات، گزاره های غلط را وارد ماجرا می‌کنند و در صفحه‌های خود نشر می‌دهند.

منتقدان چمشیر به مخاطبان اطلاعات غلط می‌دهند

وی افزود: گفته‌اند با آبگیری چمشیر، تالاب شادگان خشک می‌شود، در صورتی که حوضه آبریز این دو اساسا جداست و این حرف با یک سرچ ساده روی نقشه مشخص می‌شود.

این کارشناس ژيوفیزیک گفت: منتقدان از ابتدای می‌گفتند، رودخانه زهره شور می‌شود و 500 هزار تن نمک به پایین دست می‌رود اما حرفی از شور وسیلابی بودن ذاتی این رودخانه حرفی نبود، در حقیقت این مسيله به خاطر بیان روایت وارونه و کتمان هدف ساخت سد برای تعدیل کیفی آب رودخانه زهره است.

شرافت در پایان خاطر نشان کرد: از همه مراجع ذی‌ربط نظارتی و قضایی خواستارم، به پرونده تخریب سد چمشیر ورود کرده و از مخدوش شدن افکار عمومی بر اساس اظهرات غلط جلوگیری کنند، چرا که این پروژه یک افتخار ملی و احیاکننده حیات شرق خوزستان است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد