شاخص دلار به بالاترین سطح 16 ماه اخیر خود رسید

شاخص دلار به بالاترین سطح 16 ماه اخیر خود رسید

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.59 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح 95.972 واحد بسته شد.

به گزارش بورس نیوز، پس از چندین ماه کشمکش، لایحه حمایتی عظیم یک تریلیون دلاری آمریکا با هدف تقویت سرمایه گذاری در زیرساخت‌های این کشور با امضای جو بایدن- ريیس جمهور این کشور- به قانون تبدیل شد.


  • بیشتر بخوانید: کاهش اندک شاخص دلار نسبت به روز گذشته

با این لایحه انتظار می‌رود رشد اقتصادی آمریکا تقویت شود و این در حالی است که در اردوگاه رقیب دلار یعنی یورو، کریستین لاگارد- ريیس بانک مرکزی اروپا- با رد درخواست‌ها برای افزایش نرخ بهره از قعر تاریخی فعلی گفته است که بازار‌های مالی از نظر وی هنوز آمادگی چنین چیزی را ندارند.

افزایش تورم در اقتصاد‌های بزرگ اروپایی خبر خوبی برای ارز واحد اروپایی نخواهد بود. خبری خوب برای یورو که در هفته‌های اخیر به طور کامل از نرخ برابری 1.2 دلاری عقب نشسته است می‌تواند بهبود اطمینان فعالان اقتصادی به آینده منطقه یورو باشد.

کسری حساب تجاری آمریکا کماکان رو به افزایش است و این مساله فشار را روی دلار بیشتر می‌کند. طی 10 ماه نخست امسال حجم تجارت آمریکا با چین بیش از 609 میلیارد دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 33 درصد افزایش یافته است. میزان صادرات چین به آمریکا با افزایش 31.2 درصدی نسبت به سال قبل به بیش از 465 میلیارد دلار رسیده در حالی که این کشور در طرف مقابل فقط 144 میلیارد دلار واردات از آمریکا داشته است.

شاخص دلار (نرخ‌های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با 0.59 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح 95.972 واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سويیس نیز معادل 1.081 دلار اعلام شد.

ارز‌های اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با 0.03 درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.341 دلار مبادله شد. یورو 0.68 درصد پایین رفت و با رفتن به کانال 1.13 به 1.137 دلار رسید.

ارز‌های آسیایی

در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با 0.21 درصد افزایش به 114.251 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.360 دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل 6.384 یوان چین اعلام شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد