دلیل رشد امروز قیمت بیت کوین

دلیل رشد امروز قیمت بیت کوین

در معاملات امروز بیت کوین برای سومین روز متوالی مثبت شد و باید دید کدام عوامل توانستند قیمت این ارز مجازی را بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری به نقل از کوین دسک، در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین برای سومین روز متوالی رشد مثبت را به ثبت رساند.

این رشد همزمان با اقدام ريیس جمهور السالوادور درباره اعلام تاریخ اجرای برنامه این کشور برای قانونی شدن معاملات بر مبنای ارزهای مجازی در این کشور بود.

وی همچنین به مردم این کشور گفته است که به هر شخص یک کیف الکترونیکی با 30 دلار دارایی هدیه می‌دهد. همین مسيله باعث شد تا قیمت بیت کوین همین حالا بیش از 3 درصد نسبت به 24 ساعت پیش رشد به ثبت برساند.

دیگر ارزهای مجازی هم رشد تا 12 درصد را نسبت به دیروز همین موقع به ثبت رسانده‌اند.

نایب بوکله، ريیس جمهور السالوادور که شب گذشته سخنرانی می‌کرد، به مردم خود گفت که به هر شخص معادل 30 دلار بیت کوین در کیف پول الکترونیکی‌اش اهداء خواهد شد و این پول الکترونیکی که چیوو نام دارد، از طریق شناسایی چهره افراد باز خواهد شد.

وی همچنین گفت:‌ از روز 7 سپتامبر قانون استفاده از بیت کوین به عنوان مبنای تراکنش‌های مالی در این کشور اجرا خواهد شد. اگرچه ممکن است این عوامل بتواند اثر مثبت کوتاه‌مدتی بر بازار بیت کوین بگذارند، اما سایه اقدامات دولت چین علیه ارزهای مجازی از یک سو و رویکرد منفی بانک مرکزی فدرال آمریکا از سوی دیگر در بلند مدت بر این بازار حاکم است.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد