پیش بینی بورس فردا | چرا نمی توان روزهای مثبتی را برای بورس متصور بود؟

پیش بینی بورس فردا | چرا نمی توان روزهای مثبتی را برای بورس متصور بود؟

امروز یکشنبه 2 مرداد باز هم شاخص‌ها قرمزپوش به کار خود پایان دادند. چرا این روز‌ها بازار سرمایه نمی‌تواند روند مثبت متوالی را طی کند؟ چرا نمی‌توان روز‌های مثبتی را برای بورس متصور بود؟ حسن حسین نیا کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه پاسخ می‌دهد.

به گزارش نبض بورس، تحلیلگر: حسن حسین نیا | بازار سرمایه در شرایطی به استقبال معاملات فردا می رود که نتوانست مثبت کم رنگ روز شنبه را حفظ کند و با وجود گزارش های جذاب سه ماهه و عملکرد ماهیانه نسبتا مطلوب نشان داد که با روزهای اوج خود و باورمندی اهالی بازار سرمایه به شرایط بنیادین بازار فاصله معناداری دارد.

اخبار بنیادین مجامع و p/e های جذاب شرکت ها همچنان در جلب توجه سرمایه گذاران ناکام مانده و اخبار مربوط به عرضه بلوک خودرویی و حتی رفع نگرانی های قیمت گذاری برخی صنایع که در هفته های گذشته مطرح شده بود نیز کاملا بی رنگ و بی تاثیر بودند.

به درستی اعتماد و اعتبار در بازار سرمایه رنگ باخته است و این مساله نتیجه اقدامات ارکان و ريوس تصمیم گیر در امر اقتصاد و تولید است، از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تا وزارت صمت و حتی سازمان بورس و غیره.

بدون شک هر کدام تاثیری بر وقایع امروز داشته اند، چه آنجا که نباید حرفی می گفتند و کاری نمیکردند و متاسفانه گفتند و کردند و چه آنجا که باید زودتر عمل می کردند و متاسفانه گرفتار تاخیر شدند.

به نظر می رسد در شرایط فعلی کاهش نرخ بهره بین بانکی و افزایش دامنه نوسان در کنار شفاف سازی در عملکرد صندوق های توسعه و تثبیت بازار بتواند تا حدودی بازار سرمایه را مجددا به کانون توجهات برگرداند و ضرورت اتخاذ سیاست هایی جهت چرخش سرمایه های در گردش به سمت بازار سرمایه انکار ناپذیر است.

با عنایت به آنچه گفته شد، بدون تغییرات اساسی در شرایط فعلی بازار سرمایه و تفکرات مدیریتی موثر در رفتار سرمایه گذاران نمی توان انتظار روزهای مثبت را برای بازار سرمایه متصور بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد