معامله‌گران بورس بخوانند / کدام سیگنال‌ها در بازار امروز موثر هستند؟

معامله‌گران بورس بخوانند / کدام سیگنال‌ها در بازار امروز موثر هستند؟

بازار سهام روز گذشته با روند بهتری نسبت به روزهای گذشته رو به رو شد و برخی از تک سهم‌های گروه‌های پتروشیمی و فولادی روند مثبتی را داشتند. در پایان بازار دیروز شاخص کل با 336 واحد مثبت در کانال یک میلیون و 384 هزار واحد قرار گرفت. کدام اخبار در بورس امروز موثر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام روز گذشته با روند بهتری نسبت به روزهای گذشته رو به رو شد و برخی از تک سهم‌های گروه‌های پتروشیمی و فولادی روند مثبتی را داشتند. در پایان بازار دیروز شاخص کل با 336 واحد مثبت در کانال یک میلیون و 384 هزار واحد قرار گرفت. کدام اخبار در بورس امروز موثر است؟

_روز گذشته عملکرد مالی شش ماهه صندوق سرمایه‌گذاری دولتی «پالایشی یکم» در کدال منتشر شد. بازدهی این صندوق در نیمه نخست امسال بیش از هفت درصد بوده است.

_ به گفته ريیس کمیسیون عمران حقوق کارمندان دولت باید متناسب با تورم افزایش یابد، با کاهش نرخ تورم و پیش‌بینی تورم 40 درصدی در پایان امسال، احتمالا حداقل حقوق کارمندان در سال 1401 به پنج میلیون تومان برسد.
_ «توکل احمدیار»، ريیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری طالبان (ACCI) روز دوشنبه گفت که افغانستان آماده خرید نفت از ایران است. وی این مورد را در جریان یک ویديو کنفرانس با «ابراهیم حسینی» وابسته تجاری ایران بیان کرد.

_ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده قویا از مشارکت اتحادیه اروپا با ایران حمایت می‌کند، اما مقصد نهایی برای گفتگوها باید در وین باشد.

_ پیگیری‌ها از دولت نشان می‌دهد، فعلا موضوع حذف ارز دولتی در دستور کار نبوده و به طور حتم روند فعلی تخصیص ارز به کالاهای اساسی در آبان ماه تغییری نخواهد کرد.(تسنیم)

_ پورابراهیمی، ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت :اگر ارز 4200 تومانی حذف شود، کالاهای اساسی (به جز گندم و دارو) با نرخ نیمایی وارد خواهد شد. به دولت پیشنهاد دادیم که در صورت حذف ارز 4200 تومانی، به دهک‌های کم‌درآمد کارت اعتباری بدهد.

_ ريیس کمیسیون اصل 90 گفت: شرکت‌های بورسی باید سود را بر اساس دستورالعمل سازمان بورس فقط از طریق سامانه سجام پرداخت کنند و نهاد ناظر هم سازمان بورس باشد، اما متاسفانه نه شرکت‌ها به دستورالعمل توجه می‌کنند و نه سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر با متخلفان برخورد می‌کند. شجاعی افزود: مشخص است که پرداخت سود از روش‌های غیر سجامی به دلیل هزینه‌ها و زحمت‌هایی که دارد، به ضرر سهامداران خرد است و موجب می‌شود تا برخی سهامداران نسبت به دریافت سود خود اقدام نکنند.

_دیروز قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 27279 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز 26739 تومان تعیین شد.

 

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد