گسترش روابط تجاری فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان

گسترش روابط تجاری فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان

در دیدار وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان، گسترش روابط تجاری و تقویت کریدور شمال - جنوب فصل مشترک دیدگاه‌های دو مقام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، "سید احسان خاندوزی" وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با "دانیار آمانگلدی یف" وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر اولویت توسعه روابط با کشور‌های همسایه، منطقه و همسو؛ بر ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای ارتقاء و بهبود فعالیت تجار و فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان نیز با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور بر ظرفیت‌های بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل کالا به ویژه از مسیر بندرعباس به دریای خزر و تمایل کشور‌های آسیای میانه برای تقویت کریدور شمال – جنوب تاکید کرد.

آمانگلدی یف همچنین با اشاره به عضویت قرقیزستان و عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا، ظرفیت این اتحادیه اقتصادی برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور را حايز اهمیت دانست.

براساس این گزارش همچنین خاندوزی در دیدار با سفیر تاجیکستان با اشاره به اهتمام ایران نسبت به توسعه روابط با کشور‌های همسایه و حوزه تمدنی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه همکاری‌های بلندمدت در حوزه‌های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاجیکستان و ایران گفت: باید مقدمات و پیش نیاز‌های ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور به سطح 500 میلیون یورو فراهم شود.

همچنین در این دیدار مقرر شد در ملاقات‌های بعدی مقامات عالی دو کشور موضوعاتی همچون امضاء یادداشت تفاهم‌های همکاری فنی و اقتصادی که در سفر اخیر ریاست جمهوری کشورمان به تاجیکستان ارايه شد در دستور کار قرار گیرد.
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد