گردشگری کره‌جنوبی نیم میلیون شغل ایجاد می‌کند

گردشگری کره‌جنوبی نیم میلیون شغل ایجاد می‌کند

شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرده است که انتظار می‌رود سفر و گردشگری کره جنوبی طی دهه آینده نزدیک به نیم میلیون شغل ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از تراول نیوز، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد هر سال به طور متوسط نزدیک به 49 هزار شغل جدید وجود دارد که تا سال 2032 به 1.8 میلیون شغل می‌رسد، همچنین نشان می‌دهد که این بخش از کل اقتصاد برای 10 سال آینده پیشی خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی سفر و گردشگری کره جنوبی با نرخ متوسط سالانه 4.8 درصد بین سال‌های 2022 تا 2032 رشد کند که به طور قابل توجهی از نرخ رشد 1.8 درصدی کل اقتصاد ملی پیشی می‌گیرد. این سهم این بخش را به نزدیک به 116.9 تریلیون پوند افزایش می دهد که 4.6 درصد از کل اقتصاد را تشکیل می‌دهد.

پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری در سال 2023 نشان می‌دهد که سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی کره جنوبی می‌تواند به نزدیک به 83.4 تریلیون روپیه برسد که تنها 4.7 درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است.

جولیا سیمپسون، ريیس و مدیر عامل شورای جهانی سفر گفت: پس از تاثیر مخرب همه‌گیری که بر بخش سفر و گردشگری کره‌جنوبی ایجاد کرد، آینده برای اقتصاد روشن به نظر می‌رسد. ما دولت را برای کاهش محدودیت‌های سفر تحسین می‌کنیم، اقدامی که بدون شک تاثیر مثبتی خواهد داشت و میلیون‌ها شغل را بازیابی کند.

قبل از همه‌گیری، سهم بخش سفر و گردشگری کره جنوبی در تولید ناخالص داخلی 4.4 درصد در سال 2019 بود که به 2.7 درصد در سال 2020 کاهش یافت که نشان‌دهنده 38 درصد زیان تکان‌دهنده است.

سهم این بخش در اقتصاد و اشتغال می‌توانست بیشتر باشد اگر تاثیر سویه امیکرون نبود که منجر به تزلزل بهبود در سراسر جهان شد و بسیاری از کشورها محدودیت‌ها را از سر گرفتند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد