مسدودسازی کدهای معاملاتی فقط با دستور قضایی

مسدودسازی کدهای معاملاتی فقط با دستور قضایی

بورستهران- ایرنا- بورس‌ها و کارگزاران، امکان مسدودسازی کدهای معاملاتی را ندارند و این موضوع نیازمند صدور دستور قضایی یا اخذ تصمیم توسط سایر مراجع ذی‌صلاح است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان بورس اوراق بهادار، دومین جلسه کمیته سیاست‌های عملیاتی و نظارتی بر بازار با حضور مدیران عامل بورس و فرابورس و معاونت نظارت بر ناشران و بورس‌ها در محل سازمان بورس تشکیل شد.

کار ویژه‌ این کمیته، بررسی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل های اجرايی و نظارتی مربوط به بازار است و پس از بحث و تبادل نظر به مرور دستورالعمل‌های مربوطه تغییر و بهبود خواهند یافت.

با توجه به اینکه کدهای معاملاتی بسیار کمی، محدودیت در دسترسی برخط داشتند، در گام نخست مقرر شد کارگزاران دوباره به احراز صلاحیت و رفع محدودیت دسترسی مستقیم در خصوص کدهای مربوطه اقدام کنند.

رویه سازمان بورس اوراق بهادار و ارکان به این صورت است که ناظرین پس از احراز تخلف، مطابق با آیین نامه، تنها دسترسی مستقیم افراد به بازار را برای مدت کوتاهی محدود کرده و مشتری در این مدت از طریق ایستگاه‌های کارگزاری اقدام به خرید و فروش می‌کنند.

در این جلسه با توجه مسوولیت کارگزاری در احراز صلاحیت حرفه‌ای، مقرر شد اخذ تعهدنامه مطابق مسوولیت کارگزاری، انجام شود.

لازم به تاکید است کدهایی که مطابق با ماده 12 و تبصره آن در دستورالعمل اجرایی معاملات برخط شده‌اند به صورت خودکار ظرف 5 روز رفع محدودیت می شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد