شاخص گروه غذایی‌ آماده اوج گرفتن می‌شود

شاخص گروه غذایی‌ آماده اوج گرفتن می‌شود

تحلیلگر تکنیکال گفت: شاخص صنعت غذایی به جز قند و شکر به محدوده حمایتی قوی خود نزدیک شده است.

علی ملک لی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با این پرسش که شاخص صنعت غذایی به جز قند و شکر شامل چند شرکت است؟ اظهار کرد:گروه مواد غذایی شامل 22 شرکت است که از شاخص ترین آنها می توان به صنعت غذایی کوروش، خوراک دام پارس, بهنوش ایران و لبنیات پاک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

  • پالایش یکم 30 درصد زیر قیمت!/زیان سهامداران چگونه جبران می شود؟

این تحلیلگر تکنیکال در رابطه با شاخص این صنعت بیان کرد: عدد این شاخص هم اکنون در ارتفاع 52 هزار و 673 واحد قرار دارد که به محدوده حمایتی قوی خود (باکس قرمز رنگ) در تصویر نزدیک شده است.

او در ادامه تصریح کرد: از دیدگاه تکنیکال, این شاخص هم به محدوده حمایتی (باکس قرمز رنگ) رسیده و هم خط روند کاهشی خود را شکسته و خروج از مثلث و پولبک به آن را نیز شاهد هستیم. اندیکاتور RSI نیز در محدوده بیش فروش قرار دارد. همه این موارد به همراه اخبار خوب فاندامنتال می تواند به صعود این گروه نیز کمک کند.

این تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: چنان چه این محدوده حفظ شود, شاخص این گروه برای میان مدت می تواند به هدف مورد نظر در چارت (محدوده باکس سبز رنگ) برسد که حدود 40 درصد رشد را می توان انتظار داشت. البته چنان چه محدوده قرمز رنگ حمایتی شکسته شود, این تحلیل قابل اعتبار نخواهد بود.

ملک لی در ادامه افزود: از پتانسیل های این گروه می توان به توسعه صادرات به کشورهای همسایه و تولید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز این صنعت در داخل کشور اشاره کرد.

این تحلیلگر تکنیگال بازار سرمایه بیان کرد: در این تحلیل تکنیکال از روش های پرایس اکشن, ایچیموکو, فیبوناچی و اندیکاتور RSI استفاده شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد