هشدار استاندارد تهران درباره وجود شیر پگاه فاسد در بازار

هشدار استاندارد تهران درباره وجود شیر پگاه فاسد در بازار

اداره‌ کل استاندارد تهران در پی مشاهده شیرفرادمای 200 سی سی فاسد با برند پگاه تهران، به شهروندان هشدار داد که از مصرف آن خودداری کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شیر فرادما، مطابق استاندارد، شش ماه تاریخ مصرف دارد و در این مدت باید شکل اولیه خود را حفظ کند؛ درحالیکه بازرسان استاندارد شیرفرادمای پگاه که دوفاز شده بود، با شماره سریال 16/17505 به تاریخ تولید 1400/4/24 و انقضای 1400/10/24، در سطح بازار مشاهده کردند.

اداره‌کل استاندارد تهران ضمن هشدار به هموطنان درخصوص توجه به عدم استفاده از این شیر، با شرکت شیر پگاه برخورد و مراتب را مطابق قانون پیگیری می‌کند (استاندارد تهران).

در مترو و نانوایی زعفران نخرید

همچنین محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد تهران به شهروندان هشدار داد که در مترو و نانوایی زعفران خریداری نکنند.

وی باتاکید بر اجباری بودن استاندارد زعفران، به شهروندان هشدار داد: فروش زعفران‌های غیراستاندارد در ایستگاه‌های مترو و نانوایی‌ها ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

طاهری به شهروندان هشدار داد: حتما زعفران‌های دارای نشان استاندارد خریداری کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به قیمت بالای زعفران، سودجویان با فروش زعفران‌های غیراستاندارد و بی‌کیفیت با قیمت‌های نازل در مکان‌های خارج از عرف نظیر ایستگاه‌های مترو و نانوایی‌ها، سلامت مردم را به خطر می‌اندازند. زیرا در برخی از این زعفران‌های غیراستاندارد از رنگ‌های غیرخوراکی و ناسالم استفاده می‌شود.

این مقام مسوول در پایان تاکید کرد: شهروندان برای اطمینان از صحت و اعتبار علامت استاندارد درج‌شده بر روی بسته‌بندی‌های زعفران، می‌توانند کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 پیامک و صحت آن مطمين شوند (اداره‌کل استاندارد استان تهران).

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد