بررسی روند بازار سهام در هفته آینده / تهدید بانک مرکزی برای بورس

بررسی روند بازار سهام در هفته آینده / تهدید بانک مرکزی برای بورس

در روزهای گذشته بازار سهام روند متعادلی را داشت اما چند روزی با روند اصلاحی مواجه شد و شاخص با افت شدیدی مواجه شد. آیا روند ریزشی بازار ادامه‌دار خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در روزهای گذشته با روندی متعادل بود اما در دو روز معاملاتی، شاخص کل بورس و نمادهای شاخص‌ساز بازار با عرضه و اصلاح رو به رو شدند. به عقیده برخی از کارشناسان بازار سرمایه شکل‌گیری روند اصلاحی در بازار طبیعی است و بعد از چند روز این روند متعادل خواهد شد.

امروز آخرین روز معاملاتی هفته جاری، روند بازار سهام تا حدی متعادل شد و برخی از نمادهای شاخص‌ساز هم با تقاضا و رشد همراه شدند اما با توجه به تحرکات فعلی بازار هفته آینده به چه صورت خواهد بود؟

مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سهام درباره روند بورس برای هفته آینده به تجارت‌نیوز گفت: روند بازار بستگی به انتشار اوراق با نرخ بهره بالایی دارد که قرار است توسط بانک مرکزی منتشر شود. اگر بانک مرکزی اقدام به این کار کند قطعا زیان بزرگی را به بازار سهام و سهامداران وارد می‌کند. وی در این باره می‌گوید: بهتر است تا بانک مرکزی قبل از انتشار این اوراق با فعالان بازار سهام مشورتی کند تا از خطر احتمالی که متوجه بازار سرمایه است جلوگیری کند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: با توجه به سیگنال‌هایی که بورس در چند روز گذشته دریافت کرده است، روند شاخص را در محدوده یک میلیون و 550 هزار واحد می‌بینیم. همچنین گروه فلزات اساسی و زراعت به نظر می‌رسد هفته آینده پیش‌رو باشند.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید گزارش اصلاح در بازار طبیعی است! / سهامداران چه راهکاری را در پیش بگیرند؟ را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد