خرید مرغ فقط به شرط صف!/ فروش آنلاین مرغ ممنوع شد

خرید مرغ فقط به شرط صف!/ فروش آنلاین مرغ ممنوع شد

ريیس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی از سهمیه‌بندی مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرغ سهمیه‌بندی شده می‌دهند و به دلیل نگرانی از تخلف در توزیع مرغ خرید و فروش آنلاین مرغ ممنوع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا پیامکی مبنی بر اینکه کالاهای اساسی بخرید، جایزه موبایل بگیرید برای برخی از شهروندان تهرانی ارسال شده است که این پیامک برای تشویق افراد به خرید غیرحضوری و آنلاین بود اما حالا مرغ از این پروسه حذف شده است و مردم ناچار به تشکیل صف برای دریافت مرغ تنظیم بازاری هستند.

یکی از فروشندگان به تجارت‌نیوز می‌گوید: فروش آنلاین مرغ ممنوع شده است اما اگر شهروندان هر کالای اساسی مثل برنج، شکر و … بخواهند ما آنلاین برای‌شان ارسال می‌کنیم ولی در ارسال آنلاین مرغ محدودیت داریم و فروش آنلاین مرغ ممنوع شده است.

به گفته او، جایزه موبایل برای تشویق مردم به خرید غیرحضوری بود و افراد با ارسال کد فاکتور خرید در این قرعه کشی شرکت داده می شدند.

در همین حال ريیس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی علت این مساله را سهمیه‌بندی مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دانسته و به تجارت‌نیوز گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای از وزارت صمت، مرغ سهمیه‌بندی شده دریافت می‌کنند. همین مسيله و با هدف نظارت دقیق بر توزیع باعث شده که خرید و فروش آنلاین مرغ ممنوع شود.

به گفته محمد یوسفی، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مرغ منجمد و تازه توزیع می‌شود اما مرغ گرم و تازه به سرعت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای زود تمام شده و غالب عرضه مربوط به مرغ منجمد است.

آیا کمبود مرغ داریم؟

آیا در روزهای پایان سال با کمبود مرغ رو به رو هستیم؟ ريیس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی پاسخ می‌دهد: تولید مرغ زیاد است و در بازار کمبود مرغ نداریم اما در اسفند ماه تقاضای طبقه حقوق بگیر جامعه برای خرید مرغ زیاد می‌شود و خیلی‌ها علاقه دارند مرغ زیادی در فریزرها دپو کنند. همین موضوع باعث تشکیل صف در فروشگاه‌ها یا واحدهای صنفی شده است.

بنا به گفته یوسفی در میادین قیمت هر کیلو مرغ گرم 20 هزار و 400 تومان و مرغ منجمد با قیمت 15 هزار تومان فروخته می‌شود.

مطالعه بیشتر: صادرات مرغ تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد