تحلیل بورس امروز 18 خرداد / نگاه تحلیلی لازمه معامله در بورس است

تحلیل بورس امروز 18 خرداد / نگاه تحلیلی لازمه معامله در بورس است

یک کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سرمایه تا انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا پایان انتخابات روند بازار مثبت خواهد بود اما پیش‌بینی درباره ادامه‌دار بودن این روند کمی با ابهام رو به رو است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای گذشته بازار سرمایه روند صعودی را داشته و بسیاری از نمادهایی که قفل در صف فروش بودند حالا متعادل شده‌اند اما حجم ارزش معاملات همچنان در محدوده چهار هزار میلیارد تومان نوسان می‌کند و تغییری در آن با توجه به تغییرات مثبت در بازار ایجاد نشده است.

نیما آگاهی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار امروز 18 خرداد 1400 به تجارت‌نیوز گفت: وضعیت بازار به لحاظ تکنیکالی نشان می‌دهد بازار در محدوده کف خود قرار دارد و با توجه به شرایط سیاسی طبیعی است که در هفته‌های منتهی به انتخابات روند بازار مثبت باشد.

این کارشناس بازار در بخش دیگری تشریح کرد: حجم معاملات پایین در روزهای گذشته نشان می‌دهد سهامداران خرد هر فرصتی را در بازار فرصت خروج قلمداد می‌کنند و در موقعیتی که بازار مثبت است به دلیل نداشتن اعتماد به روند بازار اقدام به فروش سهم‌های خود می‌کنند. وی در این باره افزود: شک و شبهه نسبت به ادامه‌دار بودن روند بازار باعث شده تا سهامداران دست از معامله در بازار بکشند.

آگاهی افزود: بعد از یک روند نزولی 9 ماهه در بازار، سهامدار را به راحتی نمی‌توان قانع کرد که وضعیت بازار درست و حرکت آن صعودی شده است. اما به نظز می‌رسد تا انتخابات روند بازار به همین صورت باشد ولی بعد از مشخص شدن نتایح انتخابات بازار باید وارد یک موقعیت تحلیلی شود و سهامداران فارغ از روند بازار به تک سهم‌های خود با دید تحلیل نگاه کنند. باید توجه کرد تا زمانی که نگاه تحلیلی به بازار ورود نکند روند بازار تغییری نمی‌کند.

آگاهی همچنین درباره کاهش نرخ سود بین بانکی در روز گذشته و تاثیر آن در بورس گفت: کاهش نرخ سود بین بانکی تاثیر مثبتی در بازار می‌گذارد اما این موضوع برای افراد تحلیل‌گر در بازار مهم و تاثیرگذار است و برای عوام چندان اهمیتی ندارد.

 

آخرین اخبار بازار سزمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد