سطوح حساس قیمتی در بازار سکه / انس جهانی طلا نوسان دارد

سطوح حساس قیمتی در بازار سکه / انس جهانی طلا نوسان دارد

بازار طلا راکد شد. هر چند قیمت دلار همچنان نوسان دارد اما به اعتقاد طلافروشان تقاضایی برای خرید طلا و سکه در بازار مشاهده نمی‌شود. آیا انس جهانی طلا در آستانه سال نوی میلادی و هفته اول دی ماه نوسان دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با نزدیک شدن به سال نو میلادی انس جهانی طلا در روز چهارشنبه (یکم دی 1400) هشت دلار کاهش یافت.

با این حال فروشندگان طلا معتقدند احتمال دارد هفته آینده قیمت انس جهانی طلا نوسان افزایشی داشته باشد اما هنوز دامنه این نوسان‌ها مشخص نیست. در بازار ایران اما تقاضا برای خرید طلا و سکه فروکش کرده است.

در همین مورد نایب ريیس دوم اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: برخلاف هفته گذشته که تقاضا برای خرید سکه زیاد شده بود اما در روزهای پایانی هفته تقاضا فروکش کرد. به طوری که در یک هفته اخیر حباب سکه از 500 هزار تومان به 300 هزار تومان رسید. این نشان می‌دهد دیگر تقاضایی برای خرید سکه وجود ندارد.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در روزهای پایانی آذر ماه به دلیل نوسان قیمت دلار طلا در بازار ایران اندکی افزایش یافت این در حالی است که بر خلاف بازار ایران در بازارهای جهانی انس جهانی طلا کاهش پیدا کرد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول دی / انس جهانی طلا نوسان دارد

دنیای اقتصاد نوشت:

سطوح حساس سکه

بازار طلا و سکه پس از رکوردشکنی قیمت‌ها در هفته‌‌‌های گذشته، هفته اخیر را با حداقل نوسانات قیمتی پشت سر گذاشت؛ به طوری پس از شکستن رکورد بهای انواع سکه و مصنوعات طلا در هفته‌‌‌های گذشته، ارزش طلا و سکه با تاثیرپذیری از رشد آرام اونس طلا در بازار جهانی و همچنین نوسان محدود نرخ دلار در بازار داخلی، روند ملایمی را سپری کرد.

به این ترتیب هر سکه عملکرد مثبت هفتگی جزيی را با 08/ 0‌درصد تجربه کرد. لازم به ذکر است که این سکه نوسانات خود را در بازه قیمتی 13میلیون و 40‌هزار تومان تا 13میلیون و 240‌هزار تومان به همراه داشت و موقعیت 13میلیون تومانی را با قدرت بالایی حفظ کرد.

گفته می‌شود در صورت عبور سکه از مرز 13میلیون و 500‌هزار تومان، احتمال افزایش تحرکات صعودی برای این فلز گرانبهای داخلی وجود دارد.

آخرین رشد سال 2021 طلا

بازارهای جهانی از روز جمعه وارد تعطیلات پایان سال 2021 شدند. اونس طلا توانست بهای خود را تا روز پنج‌شنبه در محدوده 1810دلار با بسته شدن معاملات آتی طلا در آسیا حفظ کند. عاملی که مانع درخشش بیشتر اونس طلا شد، ثابت ماندن شاخص دلار آمریکا در هفته اخیر بود که جذابیت این فلز ارزشمند جهانی را برای خریداران غیر‌آمریکایی کمتر نمایان کرد.

بنابراین رفتار ارزش شاخص دلار باعث شد تا این کالا در مسیر ثبت رشد هفتگی ملایمی قرار بگیرد. گفته می‌شود طلا به‌تنهایی در شرایط فعلی فاقد نیروی حرکتی برای حفظ روند صعودی است.

علاوه بر این برخی فعالان اذعان دارند، درصورتی که تمایلات صعودی باقی بماند، طلا می‌تواند به سودآوری خود تا سطوح بالاتری ادامه دهد. در مقابل گفته می‌شود، تلاش‌‌‌های طلای جهانی برای بهبود معنا‌‌‌دار روند خود همچنان متقاعدکننده نیست.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی بازار ارز در هفته آینده/ قیمت دلار افزایشی است یا کاهشی؟

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد