کدام خودروها در بازار افزایش قیمت داشتند؟

کدام خودروها در بازار افزایش قیمت داشتند؟

صنعتاقتصاد 100 نوشت:روند تغییر قیمت خودروهای اقتصادی در سال 1401 چگونه بوده است؟ آیا تغییرات قیمتی این سال موجب شد تا این خودروها از رده خودروهای اقتصادی خارج شوند.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در سالی که گذشت خودروهای اقتصادی که از آنها به عنوان خودروهای ارزان قیمت یاد می شد با جهش وارد خودروهای میان قیمت قرار گرفتند.

از خودروهای «تیبا صندوقدار»، «تیبا 2 معمولی»، «کوییکR» ، «کوییک معمولی» و «ساینا» به عنوان خودروهای اقتصادی یاد می کنند، اما این روزها این خودروها رشد قیمت داشته و با تغییر کانال در گروه خودروهای میان رده قرار گرفته اند.

براساس ارزیابی بازار در مدت زمان مورد بررسی قیمت «تیبا صندوقدار» با رشد 107 درصدی از 178 میلیون تومان در نیمه فروردین ماه به 369 میلیون در نیمه اسفند ماه رسید و با این شرایط رشدی 190 میلیونی را تجربه کرد.

نشان می دهد قیمت «تیبا 2 معمولی» هم در این مدت رشد 192 میلیونی داشته است. تیبا2 معمولی در نیمه فرودین ماه در بازار 183 میلیون تومان قیمت گذاری شده بود، اما قیمت این خودرو در نیمه اسفند به 375 میلیون تومان رسیده است.

اما خانواده کوییک هم در این مدت رشد قیمت چند صد میلیونی داشتند، براساس ارزیابی بازار «کوییکR» در بازار رشد 190 میلیونی را تجربه کرده و قیمت آن از 198 میلیون تومان در نیمه بهار به 388 میلیون در نیمه اسفند رسید. از سوی دیگر رصد بازار نشان می دهد که «کوییک2 معمولی» هم در این مدت رشدی 190 میلیونی داشت و با این شرایط قیمت آن از 198 میلیون در نیمه فروردین به 388 میلیون رسید.

ارزیابی بازار نشان می دهد «ساینا» هم در این مدت رشدی 186 میلیونی داشت و قیمت آن از 194 میلیون در نیمه فروردین ماه به 380 میلیون در نیمه اسفند ماه رسیده است.

بیشتر بخوانید:

  • پیش‌بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو در سال جدید/ خودرو بخریم یا نخریم؟

46217

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد