دستور ویژه ريیس‌جمهور برای پیگیری حقابه هیرمند

دستور ویژه ريیس‌جمهور برای پیگیری حقابه هیرمند

وزیر نیرو گفت: پس از دستور ريیس جمهور به منظور تسریع در روند حل مسيله شرق کشور، فردا جلسه‌ای مهم با حضور تمامی...

به گزارش خبرگزاری برنا، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور پیگیری اجرای معاهده هیرمند اظهار کرد: مسيله تامین آب شرق کشور از ابتدای فعالیت دولت مردمی یکی از مهمترین دستورکارهای فعالیت بوده و تلاش شده با توسعه زیرساخت و تامین منابع به سمت حل مسيله پیش برویم.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت تامین آب بر اساس معاهده هیرمند گفت: پس از دستور ريیس جمهور به منظور تسریع در روند حل مسيله شرق کشور، فردا جلسه‌ای مهم با حضور کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت پگیری حقابه قانونی هیرمند برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسه تصمیمات مهمی در خصوص حل مسيله آب شرق کشور گرفته خواهد شد.
عضو کابینه دولت مردمی بیان کرد: پیگیری حقابه هیرمند از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان است و در این رابطه دولت تمام تلاش خود را بکار خواهد بست.

محرابیان تاکید کرد: دولت تمام ابزارهای خود به منظور احقاق حقوق مردم ساکن در شرق کشور را به کار بسته و در این مسیر از هیچ تلاشی تا احقاق کامل حقوق مردم ایران فروگذار نخواهد کرد.

طبق اعلام وزارت نیرو، یکی از مهمترین دستورکارهای حوزه دیپلماسی آب وزارت نیرو، مسيله پیگیری معاهده هیرمند میان ایران و افغانستان بوده و در این مسیر، تاکنون جلسات مستمر کمیساری آب در کنار سفر وزیر نیرو به افغانستان برای این مسيله انجام شده و تلاش‌ها برای احقاق حقوق ایران ادامه دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد