صادرات نفت ایران با آمدن بایدن زیاد می‌شود؟

صادرات نفت ایران با آمدن بایدن زیاد می‌شود؟

وزیر نفت در پاسخ به اینکه آیا فروش نفت ایران با آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا، راحت می‌شود، گفت: چند روز صبر کنیم ببینیم چه می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: بیژن زنگنه درحاشیه آیین بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان ريیس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا، ایران می‌تواند راحت محموله‌های نفت خام خود را روانه بازار‌های جهانی کند، تصریح کرد: باید صبر کرد ببینیم چه می‌شود.

وی درپاسخ به پرسشی درباره دلایل کاهش ارزش سهام صندوق پالایش یکم هم گفت: من دراین باره چیزی نمی‌دانم، این سوال را باید از وزیر اقتصاد بپرسید.

وزیر نفت همچنین بر تکمیل بخش پایین دست پالایشگاه بید بلند خلیج فارس تاکید کرد و افزود: این پالایشگاه یکی از بزرگترین پروژه‌های تامین خوراک است و در بخش پایین دست این پالایشگاه، پتروشیمی‌هایی هستند که باید تکمیل شوند.

وی از ساخت یک مینی‌پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه 15 هزار بشکه برای تولید بنزین و یک واحد PDH (طرح‌های تولید پروپیلن از مسیر پروپان) با ظرفیت تولید سالانه 450 هزار تن در ادامه طرح پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خبرداد و گفت: ریل‌گذاری خوبی انجام شده است و تا پایان 1401 هیچ گازی در مشعل نمی‌سوزد.

طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین تاسیسات جمع‌آوری و فرآورش گاز‌های همراه نفت ایران با ظرفیت فرآورش روزانه بیش از 56 میلیون مترمکعب و سرمایه‌گذاری 3.4 میلیارد دلار امروز با فرمان ريیس‌جمهوری به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد